Hoe moet ik mijn 2é HDD indelen als opslag?

Ik heb een 2é HDD ingebouwd die ik wil gebruiken als opslag en niet wil laten opstarten met het systeem maar moet wel snel te bereiken zijn.
Dus schijf 1 is Windows 7 HP en dan de 2é HDD als back-up en andere data.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Zoals je het nu omschrijft heb je geen probleem. Je had al een C:\-schijf met Windows en al je programma's erop, en nu heb je er een lege schijf bij. Zolang je daar geen programma's op installeert, maar alleen gegevens (documenten, foto's, muziek, filmpjes, etc.) opslaat heeft Windows bij het opstarten niet veel te zoeken op die schijf.

Je systeem zal de schijf wél detecteren en laten zien onder "Deze Computer". Voor zover ik weet is het niet mogelijk een interne schijf helemaal uit te laten staan tot je hem nodig hebt. Maar ik kan me ook niet indenken waarom je dat zou willen.

Vraag gerust door als één van ons iets gemist of verkeerd begrepen heeft :)