hoe kan ik een ASUS EAH5450 driver updaten?

Voor andere soorten heb ik nuttige handleidingen gevonden, maar voor deze kan ik niks vinden. Programma's om drivers automatisch te updaten zijn dan weer erg duur, en lijken me niet erg betrouwbaar...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.amd.com/en-gb -> Drivers & Support
OS kiezen en downloaden maar... exe dubbelklikken en achterover leunen met een bakkie koffie...

Het beste antwoord

probeer driver booster free werk prima kost niets
De extra functies voor de betaal versie slaan nergens op
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (1)

Dit is een videokaart. Die kun je normaal gesproken via windows van de juiste en meest recente driver voorzien. Of op de site van de fabrikant (Asus) de nieuwste driver ophalen (zie bron) en vervolgens daarmee handmatig updaten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
OEM's hebben meestal niet de laatste drivers van hun kaarten. Dus niet ASUS maar AMD moet je aanraden als bron voor het downloaden van de laatste driver. En via Windows is helemaal niet de manier om de laatste drivers van je videokaart te verkrijgen....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ASUS typenr is niet te vinden op de AMD site. Bovendien geeft Asus site al aan dat het om een ATI (=AMD)-driver gaat. En via windows kan in meeste gevallen een recente driver gevonden worden. Voor een leek is dat de gemakkelijkste methode.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ASUS typenr is niet te vinden op de AMD site. Jawel een ASUS EAH5450 is natuurlijk een AMD Radeon HD 5450 http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/5000/5450 Daarnaast kan je gewoon de all-in-one driver downloaden (heb het even getest en als je via http://support.amd.com/en-us/download# de HD 5xxx serie kiest kom je bij dezelfde download uit als je direct kiest voor de latest driver.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Via de ASUS site is de slechtste methode. Lastig te vinden.
http://www.asus.com/nl/Graphics_Cards/EAH5450_SILENTDI1GD3LP/HelpDesk_Download/ En met een driver uit 2013
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Overigens geldt het niet altijd dat je beter via de chipfabrikant kan downloaden. Geluidschipdrivers kan jesoms beter via mobo/laptopfabrikant halen omdat specifieke driver alleen zo aangeboden worden. Videokaart echter is altijd naar Nvidia of AMD, omdat OEM's te lui zijn omdat bij te houden voor jaren oude producten, waarschijnlijk omdat AMD en Nvidia dat zelf zo goed verzorgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Het ASUS typenr is niet te vinden op de AMD site."
Da's logisch, het is een ASUS typenummer, je moet weten welke chipset deze kaart heeft, en dan is het een makkie... "En via windows kan in meeste gevallen een recente driver"
Maar niet de meest recente driver.... en dat is toch wat je wilt. "Voor een leek is dat de gemakkelijkste methode"
Dat is geen reden, als de leek kan lezen dan is het via de officiële fabrikant van de kaart net zo makkelijk, kwestie van downloaden en de executable dubbelklikken, en lezen wat er gevraagd wordt. Als dat al een te grote horde is moet je een andere hobby kiezen....