Intel Dual Core of Intel Core2 Duo? wat betekent het en is er verschil?

Ik ga binnenkort een nieuwere pc kopen. Maar op een site zie ik pc's staan met vermelding Intel Dual Core, en andere met Intel Core2 Duo. Mijn huidige pc is er eentje uit 2005, dus die is al zowat antiek :P Ik zou dus graag weten wat dat Dual en Duo betekent, voordat ik een pc ga kopen. Alvast bedankt!

8 jaar geleden
in: Hardware
5.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dual Core is verouderd, als je dan toch iets nieuw wilt kopen de Core2 Duo maar die is eigenlijk ook al weer achterhaald. http://computertotaal.nl/forumarchief/1-moederborden--processors--overklokken--casemodding-en-koeling/187461-verschil-dual-core-en-core-2-duo We zitten al aan de quad (4 kernen) en de octa (8 kernen) Core-processors.
MoniqueT
8 jaar geleden
ik heb helaas geen geld voor een nieuwe pc, dus wordt het een oudere refurbished dus met garantie, heb hooguit 200 euro te besteden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ ff Dualcore is niet verouderd een i3 is ook een dualcore.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je een paar links geven naar die advertenties?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hier kan je gebruikte en 100% gecontroleerde goedwerkende pc's kopen voor weinig geld (en ze zijn nog krachtig ook) voor onder de 200 euro heb je wel wat moois en het is een betrouwbare site: http://www.usedpc4sale.nl/nl/category/core-i3i5i7/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zijn studentjes uit Delft die het studeren even op een zijspoor hebben gezet, goede spullen: http://estunt.nl/index.php/cPath/25
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://estunt.nl/product_info.php/cPath/25/products_id/585 Is bijvoorbeeld een leuk systeem. Zo te zien moet je nog wel zelf Windows downloaden en dan legaal installeren. De meerprijs ten opzichte van een Intel Core 2 Duo heb je er zo uit doordat je over 1-2 jaar dan niet weer hoeft te upgraden.
MoniqueT
8 jaar geleden
ik had deze op het oog: http://www.micmac-computers.nl/webshop/pc-systemen/detail/906/lenovo-thinkcentre-m58---core2duo-2x-300ghz---4gb---320gb---dvd-multidrive.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MoniqueT: Kan je beter bij estunt kopen: zelfde processor, grotere harde schijf... Moet je er wel even 2 Gb RAM bijprikken (€20,-) maar dan ben je bijna de helft goedkoper uit. http://estunt.nl/product_info.php/cPath/25/products_id/545 http://tinyurl.com/naymfg7
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zie net dat estunt hetzelfde systeem verkoop, moet je wel nog 1 Gb RAM bijprikken (€10,-): http://estunt.nl/product_info.php/cPath/25/products_id/624
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat me niet helemaal duidelijk is op die website, is hoe het geregeld is met de Windows installatie/licentie. Bedoelen ze nou dat je de licentiecode van de sticker kan gebruiken en zelf de DVD (die voor OEMS altijd lastiger te verkrijgen zijn dan zelfbouw) moet regelen? Is wellicht een belletje/mailtje waard. Voor de rest geen verkeerde prijzen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zijn zoontjes van directeuren van grote bedrijven, ze hebben ook heel veel thin-clients. Die licentie zit er dus wel bij maar ze zijn te lui om voor elk systeem een DVD te branden. Het bedrijf zelf zal misschien zo'n 5 systeem-DVD's hebben gehad maar een veelvoud aan desktops. Dus je moet het zelf nog ergens downloaden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoop dat het gaat lukken ivm het feit dat HP/Lenovo/Dell etc vaak hun eigen installer/licentie hebben (zij zijn verantwoordelijk voor de levering van de DVD's) maar je kan dan deze link proberen: http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dat zijn redelijk ouderwetse vermeldigen. ga voor een i5 of hoger.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou het ook kunnen zijn dat eStunt met name aan studenten levert en ik, bijvoorbeeld, in mijn studententijd nog nooit software heb gekocht...? Tevens als je zou adverteren MET voorgeinstalleerde gelicenceerde Windows voor die prijs, zou je dan geen bezoek krijgen anders dan tevreden klanten...? Zou het ook kunnen zijn dat eStunt het licentiegebruik niet wil aanmoedigen, uiteindelijk leidt het allemaal naar die bedrijven waar eStunt die hardware heeft gekocht. Volgens mij zou een belletje en een tientje wel eens kunnen helpen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-Zou het ook kunnen zijn dat eStunt met name aan studenten levert en ik, bijvoorbeeld, in mijn studententijd nog nooit software heb gekocht…? Dat weet ik niet, de vrager is iig geen student, dus wellicht zijn de vragen aan mijn kant handig. -Tevens als je zou adverteren MET voorgeinstalleerde gelicenceerde Windows voor die prijs, zou je dan geen bezoek krijgen anders dan tevreden klanten…? Of je nu voorinstalleert of een licentie verkoopt maakt geen drol uit, juridisch gezien. De licentie is legaal of niet, het wel/niet installeren is dan alleen nog maar een handeling. -Zou het ook kunnen zijn dat eStunt het licentiegebruik niet wil aanmoedigen, uiteindelijk leidt het allemaal naar die bedrijven waar eStunt die hardware heeft gekocht. Nee, dan hadden ze de licentiesticker er wel afgetrokken. -Volgens mij zou een belletje en een tientje wel eens kunnen helpen… Ja, dat was al mijn insteek, even bellen, zodat je weet waar je aan toe bent.

Antwoorden (1)

Core 2 Duo is de merknaam die Intel geeft aan een lijn dualcore processors.
Dualcore kan elke processor zijn met twee kernen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een paar dual cores zijn bijv.:

Intel Core 2 Duo
Intel i3
AMD Athlon 64 X2 6000+

Toegevoegd na 10 minuten:
Waarschijnlijk als iemand in een advertentie Intel Dual Core zet, bedoelt hij een Intel Core 2 Duo of een Intel Pentium Dual Core.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_Dual-Core

Aangezien deze termen nogal eens verkeerd gebruikt worden is het pas zeker als er meer bekend is.

Toegevoegd na 17 minuten:
En ja de ene dual-core is de andere niet. Een Pentium-D zou ik iedereen afraden, een i3 is voor het gros een prima processor.
Heb hier nog een Core 2 Duo staan en die komt leuk mee (draait nu Windows 10 op zonder problemen).

Toegevoegd na 45 minuten:
Even wat zitten spitten. Met een Intel Dual-Core wordt vaak de Intel Pentium Dual Core lijn bedoeld. Die is in de regel zwakker dan de Core 2 Duo lijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
MoniqueT
8 jaar geleden
dank je wel :)