Hoe zorg ik voor voeding van mijn videokaart?

Ik heb een merk pc, en wil hem uitbreiden met een videokaart. De voeding komt uit een klein gaatje, maar hoe zorg ik ervoor dat ik ook voeding voor mijn videokaart krijg? Ik wil de GTX 750 Ti 2GB, op een voeding van 350 W.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wordt toch gewoon gevoed door de PCIe slot?
Let wel, ze adviseren een 400W voeding (dingen slurpen vermogen, 60W).
capthavoc
9 jaar geleden
Een nieuwe voeding kopen die past en meer dan 400 wat is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat als ik hem toch aansluit en de voeding trekt het niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blauwe scherm, vastlopers, kapotte voeding....
Zeg het maar. Waarom de risico nemen als je al weet dat het niet goed is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is dan wel een goede videokaart (bv voor gta 5 (heb i7 4790 processor met 8gb ram)) die de voeding wel kan hebben?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat erom dat ik in 1920x1080 gta 5 kan spelen zonder lags.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk video kaart wordt aanbevolen voor dit soort spelletjes weet ik zo niet (is vast op te zoeken) maar meestal zullen dit soort kaarten aardig stroom lusten.
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/203428177-Grand-Theft-Auto-V-PC-System-Specs
En hierin zit dan ook je probleem.
Je voeding moet alle componenten in je computer van stroom kunnen voorzien, dus een optelsom van alles wat aan de voeding aangesloten zit kan je vertellen of zo'n kaart er bij kan.
Beste is gewoon ook je voeding te upgraden (voor aanbevolen kaarten heb je al gauw een 450W voeding nodig).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voortaan een zelfbouw-PC kopen. Goede voeding er in doen (die ontbreken altijd in merkPC's) en een goede GPU (die ontbreken al helemaal vaak in merkPC's ook als ze het predikaat gamePC meekrijgen). Maar dat dus voor later. Maar voor nu, kan je naar de doe-het-zelf-zaak en daar een wattmeter halen. Die stop je in de contactdoos en daar doe je dan de stekker van je PC in. Nu kan je zien hoeveel voeding je PC nu trekt. Als dat zeg 200 watt is terwijl je een spel speelt of een stress-test programma draait, kan je het erop gokken dat de met de 750ti het ook nog onder de 300 watt blijft. Een overwattage zal voor directe uitval zorgen. Poef PC uit. 750ti zal wel aardig gaan. https://www.youtube.com/watch?v=9pxeF08qmtg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://tweakers.net/reviews/3415/7/nvidia-gtx-750-ti-de-snelste-onder-de-75-watt-energie.html Zoals je hier ziet kan het best dat een systeem met een 750ti onder de 350 watt blijft. Let op dat het systeem gemeten wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.anandtech.com/show/7764/the-nvidia-geforce-gtx-750-ti-and-gtx-750-review-maxwell/22 Ook anandtech komt zulke cijfers dus er is hoop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Moordigger. Je hebt gelijk als je zegt dat je geen risico moet nemen. Echter is de veiligheidsmarge die videokaartfabrikanten nemen zo hoog dat je makkelijk 1/3 van het wattage af kan trekken bij een regulier systeem. De ontzettend overdreven waardes die videokaartfabrikanten opgeven resulteren in de meest overdreven PSU/systeem combi's of iig adviezen die je maar kan verzinnen. http://www.goeievraag.nl/computers-internet/hardware/vraag/492795/watt-voeding Kijk naar het antwoord van habee (laatste). Ook zijn er mensen die denken dat de opgegeven waarde alleen van de GPU zelf is terwijl de opgegeven waarde het hele systeem is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat, zijn de passief gekoelde videokaarten ook nog een optie? Ik wil alleen in hd spelen en ik hoef niet alles op high.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je. Ik heb juist proberen aan te geven dat een 750ti moet kunnen. Als je een 740 neemt zal het echt op minimale settings moeten, bij een volgend spel zal je dan weer een nieuwe videokaart nodig hebben. Als je echt wat wil is het door de zure appel heen bijten en een nieuwe PSU + videokaart halen.

Het beste antwoord

De voeding van een 750ti wordt volledig door de PCIe lane gegeven. Niet door extra 6 en/of 8 pins PCIe-connectoren zoals je bij zwaardere kaarten ziet. 350 watt zal in de praktijk voldoende blijken (als de PSU dit ook echt kan halen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat Ik heb met een watt meter getest, en met GTA 5 op de hoogste resolutie en de dvd speler aan het draaien, kwam de computer niet hoger dan de 110 watt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou dan zal een 750ti het niet over 350 watt tillen. Dus kan het.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super! Bedankt voor het advies, inmiddels besteld!