hoe achterhaal je een wachtwoord van een mediacenter zoals een NAS?

Er staat een wachtwoord op de nas, maar die ben ik vergeten. Is er een manier om die terug te vinden zonder de bestanden kwijt te raken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HDD's eruithalen en in een PC stoppen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een mediacenter is geen NAS trouwens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dacht dat een nas ook wel een mediacenter werd genoemd. Nja het is dus een NAS, geen mediacenter.

Antwoorden (1)

Heb je het wachtwoord veranderd, of gebruik je het standaard wachtwoord. In het 2e geval, ff google wat het standaard wachtwoord is. In het eerste geval, kan je de nas naar fabrieks instellingen resetten, je data word zeer waarschijnlijk niet gewist. Welk meek / type is het?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
voor zover ik me kan herinneren, heeft er nooit een wachtwoord op gestaan. Ik kon gewoon onder 'computer' de nas aanklikken en de bestanden bekijken enz. Hij staat onder de C-schijf enz. Alleen nu moet ik en wachtwoord invullen als ik erop klik. Gelukkig heb ik toevallig bijna alles gekopieerd een paar dagen geleden, dus als de bestanden weg zouden raken zou dat geen probleem zijn. Een nas naar fabrieksinstellingen zetten, moet dat op de nas zelf of via die inlogpagina van de nas op internet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het niet een onjuiste instelling? tik in in op google: "naam NAS" asks for password