Als ik een Intel Core i7 4th gen. wil ipv. mijn oude i5, kan ik hem dan gewoon vervangen?

Kan ik gewoon de oude eruit klikken en de nieuwe erin en pc aan en klaar. Of komt hier nog meer bij kijken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel even kijken of de socket er geschikt voor is, hoogstwaarschijnlijk niet!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is je idee met de upgrade? Waarom wil je meer power?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan overigens niet. Elke klip klap verandert Intel de socket dus oud betekent kan niet. Je zal dan dus CPU+Mobo moeten vervangen. Maar als je bijvoorbeeld wil gamen, kan je beter je videokaart upgraden. Een oude i5 kan namelijk nog steeds goed meekomen in games.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je moet wel eerst weten of je het nodig hebt druk eens op CTRL+ALT+DELETE en start taakbeheer kijk dan of je processor te veel gebruikt word. Ik heb ook een i5 en heb qua processor geen last

Antwoorden (1)

Tenzij je een 4e generatie i5 hebt, kan je hem niet zo maar vervangen. De socket is namelijk verandert van de 3e naar de 4e generatie.
Wat voor i5 heb je?

Toegevoegd na 1 dag:
Je moet wel opletten dat je geen 2011-3 socket i7 pakt (bijvoorbeeld de 5820k). Die zijn er ook in de 4e generatie en die passen dus NIET.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de 4440 3.1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die is niet oud. Dat is ook een socket 1150 CPU, net als de i7. Je wil dus je i5 gen4 vervangen voor een i7 gen4.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar met welk doel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan kan je hem inderdaad vervangen, maar waarom zou je zo'n krachtige cpu vervangen voor een net ietsje betere cpu?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@hidje Precies. Zou echt zondegeld zijn. 200 euro voor de i5 300 voor de i7. 10-20% betere prestaties wellicht? http://www.cpu-world.com/Compare/431/Intel_Core_i5_i5-4440_vs_Intel_Core_i7_i7-4770.html De i5 heeft een veel betere price/performance. Je moet dus echt wel een heel sterke reden hebben om een i7 te nemen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet wel opletten dat je geen 2011-3 socket i7 pakt (bijvoorbeeld de 5820k). Die zijn er ook in de 4e generatie en die passen dus NIET. 5xxx is 5de generatie. Je bedoelt denk ik de 48xx en 49xx modellen. Dus de 2011 socket. Heel verwarrend weer anders dan de 2011-3 socket. Maar een hele goede opmerking, ik kan me goed voorstellen dat iemand van i5 4440 naar i7 4960x wil als je naar de benchmarks kijkt. Daar zit wel een behoorlijk verschil in bij sommige processen.