Hoe sluit je 2 monitoren aan op een Nvidia Geforce GT420?

Beste,

Ik zou graag 2 beeldschermen op mijn videokaart aansluiten.
Op de website van Nvidia heb ik gevonden dat het mogelijk is op een Geforce GT420. Na wat googelen heb ik gezien dat er op veel afbeeldingen staan waarin er 3 poorten zijn in de videokaart en ik heb er maar 2. Ik heb zeker een Nvidia Geforce GT420 videokaart.
Wat kan de reden zijn?
Hoe sluit ik 2 beeldschermen aan op mijn videokaart?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Nou, naast die connector zit een HDMI aansluiting, daar prik je die 2e monitor op.
En als het goed is dan werkt het, heb gezien op de nVidia site dat multi monitors ondersteund worden voor de GT420.

Toegevoegd na 57 minuten:
"Na wat googelen heb ik gezien dat er op veel afbeeldingen staan waarin er 3 poorten zijn in de videokaart en ik heb er maar 2"

Die 3e poort heb jij ook, alleen is deze niet voorzien in jouw backplate. Maar als je zo'n connector kan bemachtigen dan heb ook die 3e poort erbij maarrrrrr, hij deelt deze met de HDMI, dus het is of/en/of en niet en/en/en...

Maar maak je geen zorgen, die 3e aansluiting is een VGA, die de meesten mensen(nouja, jij bent nog één van de weinige die deze inferieure aansluiting in ere houdt) gebruiken deze VGA connector niet meer, dus is deze wegbezuinigd, maar op de kaart zelf zit de aansluiting nog wel...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar zoals je kan zien onderaan zit nog een vga aansluiting en mijn 2de scherm jeeft een vga aansluiting, maar wanneer ik deze inplug gebeurt er niks, hij dedecteerd hem ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat komt omdat je een los videokaart hebt dan wordt je APU (videokaart van je cpu) uitgeschakeld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@TDUplayer
Dat komt omdat op veel moederborden de videouitgang van het moederbord vaak niet meer werkt als je er een videokaart in drukt. Als je meerdere schermen wil aansluiten en dat ook nog een 2xVGA moet je op zoek gaan naar een videokaart. Voor het voorgestelde plaatje aan de achterkant: http://www.ebay.com/itm/Low-Profile-Half-Height-Video-Graphics-VGA-Card-Full-Size-Expansion-Slot-Bracket-/150785150248 Zou hem KUNNEN zijn. Er zijn namelijk 2 types, een die je op de videokaart klikt en een die je echt op de DVI-connector klikt (ook op de videokaart natuurlijk). Je zal dus de kast open moeten schroeven en goed kijken of dat hem is. Een videokaartje waar wel drie uitgangen op zitten kopen is minder risicovol. http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:PYxNCsIwFITvMusI-WvVHKDQhasuxUVIHxIpNiTFhSV390XBzQzzMTM71jxTHiItMxxSjo8C8YPTmjdmvoQ_SRRG7h2UQPJ3muKb4JSUoi0DXeITjkPh3hCXjXKB26F105df4K6wxp74r7PKsPVadi31-gvN-YhbrfUD
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, of ga op zoek naar de backplate voor de GT240 met drie aansluitingen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je daar op zoeken dan? Althans kan je dan de exacte vinden? "De" GT 420 bestaat niet, dus "de" backplate* ook niet. Er zijn meerdere varianten met zo als ik zie zelfs meerdere manieren waarop de VGA-connectie gekoppeld is. Met lange platte kabel naar DVI en korte platte kabel naar videokaart. *tip op backplate zou ik sowieso niet zoeken, ik heb op bracket gezocht, backplate vindt voornamelijk die grote platen die zo groot zijn als de videokaart zelf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok bedankt
Dus het is niet mogelijk?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrGamer1114 kan je die APU terug inschakelen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar dan werkt je videokaart niet meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is er geen manier op ze beide te laten werken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is wel mogelijk. Maar je zal er wat voor moeten doen. Of het exacte plaatje vinden met een VGA-connector die exact klopt. Of een andere videokaart kopen en plaatsen. Kosten ~10(voor het plaatje +verzendkosten en het gevaar dat het toch niet de juiste is) of vanaf 30 euro voor een videokaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of een vga to hdmi converter kopen?
Want er is wel nog een hdmi poort op mjin videokaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of je verwelkomt jezelf in de jaren '10. En neemt een (tweedehands) monitor met DVI. http://tweakers.net/categorie/344/monitoren/aanbod/#filter:PYuxCoQwEAX_5dU5MAex2A8QLKwsjytCXGQlaNjIFSf5dyOC1cAwc2DTibUTjhMISWXJMLccN92r8zk8JnHoa_eyBsnPPMqfQbZpzHUGHmQFvZ1BrmEncWfNoAPWte7iz0fQB3Ww-JZSTg HDMI en DVI zijn het hetzelfde qua videosignaal. Wat is trouwens je idee met twee schermen? Toch niet gamen he? Dat gaat niet met zo'n zwakke videokaart. Eigenlijk gaat gamen op 1 monitor nog niet met zo'n kaart. Als je 2 bureaubladen wilt hebben werkt het verder prima.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of een vga to hdmi converter kopen?
Want er is wel nog een hdmi poort op mjin videokaart. Dat zou nou de laatste optie zijn die ik zo nemen. Duur, je blijft met VGA zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik game met deze video kaart op 1 monitor en dat werkt perfect! Het is de bedoeling op mijn tweede scherm te gebruiken als uitbreiden voor mijn bureaublad.
Een DVI monitor is toch geen oplossing? Ik heb alleen nog een HDMI poort op mijn videokaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DVI=HDMI(met geluifd). Een goedkope adapter/kabel voldoet. Dus geen dure converter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry zonder geluid natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_naar_dvi_kabel.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus als ik een youtube filmpje op een tweede beeldscherm zet dan heb ik geen geluid? Of bedoel je als er luidsprekers in je scherm zitten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk niet dak ik die verloopstekker kan gebruiken want ik heb een VGA output op mijn 2de scherm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geluid heb jij sowieso niet via je videokabel. Nu ook niet. Geluid van dingen die op je tweede monitor komen gaat gewoon via dezelfde manier als via je eerste monitor. Ik probeerde alleen uit te leggen dat HDMI en DVI compatible zijn. Als je echter een HDMI-HDMI kabel zou gebruiken ZOU je ook zo audio kunnen laten lopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een tweedehands DVI monitor koopt kan je
Monitor 1 HDMI>DVI (de nieuwe dus)
Monitor 2 DVI>VGA (die je al had)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op een scherm zit geen output, maar een input (er gaat "beeld" in). Maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok ik snap het, maar mijn scherm heeft een VGA output. Moet ik dan een HDMI naar DVI output kopen en dan nog een tussenstukje van DVI naar VGA zoals ik nu heb? Zie foto
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee Je snapt het niet.
Ik ga uit van de mogelijkheid dat je een DVI monitor gaat kopen.
Ah ik kan het beter zo stellen: PC> HDMI>DVI monitor (de nieuwe dus)
PC> DVI>VGA monitor (die je al had)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HDMI>DVI>VGA kan niet. Dat lijkt misschien vreemd omdat HDMI>DVI wel kan en DVI>VGA ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ik heb nog een oude monitor die een VGA input heeft en die wil ik gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je dat per se wil dan moet je een van de eerste twee dingen doen. Een andere videokaart kopen of op zoek naar dat plaatje. Een HDMI>VGA converter kan theoretisch maar is een problematische oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dit: http://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_naar_dvi_kabel.html
gecombineerd met dit: http://www.vandenborre.be/pc-printer-kabels/belkin-dvi-to-vga-adapt-cc5004
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een videokaart is in mijn ogen de makkelijkste en zuiverste oplossing. Ik geloof namelijk niet dat je zo snel het juiste plaatje vind. Videokaart is goedkoper dan converter als je een goedkope zoekt en dan heb je nog meer gameperformance ook als je goed zoekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@TDU Lees maar terug heb al beschreven dat dat NIET kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Videokaart= Alles aansluiten+betere spelervaring. Kabels en converters kopen die niet kunnen=geld weggooien.
Converter is niet slim.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok ok. Als ik een nieuwe videokaart haal, welke beveel je dan aan? Het is gewoon de bedoeling om het te gebruiken als bureaublad, geen gaming. En is een nieuwe videokaart makkelijk te installeren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:TYzNCsIwEITfZc4R0lhSug9Q8OCpR_EQ0kUiwYakFLHk3d0iFC8D883PhjlPnIfAcQIh5fAsUD84znkR5oo_SGJ_kd6pUUjuwWP4MKjRWu1Lz1f3BtnDhRfIiCsyG0JcOBfQBmN2XV0E3WCNtnLfnXWHe1Uw7V_Y963AWr8 Zorg ervoor dat je VGA en DVI ziet. En koop er een met zo'n laag mogelijke koeler. Kijk even in je kast of je een klein beetje ruimte hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inbouwen= schroef los, klik eruit, klik erin, schroef vast. Software matig is het niet meer dan de oude driver deinstalleren en de nieuwe installeren. Als je bij hetzelfde merk blijft (Nvidia) hoeft dat soms niet eens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het niets zal worden, heb echt geen zin om in mijn pc te zitten voor een extra beelscherm. Terwijl ik dacht dat het kon zonder extras, want ik heb het denk ik al eerder het scherm als 2de gebruikt.