Wat is een goede externe harde schijf die zowel Mac als PC kan lezen en schrijven?

Ik wil al mijn muziek en documenten, dat is erg veel, op een harde schijf zetten. Deze bewaar ik op een andere locatie. Mocht mijn huis dan afbranden, en de computer gaat kapot, heb ik alles nog.
ongeveer 500MB is voldoende, en hij mag niet heel erg veel kosten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Tegenwoordig zijn de goedkope ook gewoon goed, dus ik zou vooral op de prijs letten. En ze werken ook allemaal op de pc en max, dus kijk eens bij bijvoorbeeld bol.com of de Mediamarkt

Toegevoegd na 1 minuut:
Een handige link (bespaart je wat zoeken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad zo'n kleintje aan, die zijn voeding haalt uit de USB-stekker.

Alle harddisks werken tegenwoordig met mac en pc. Formatteer niet NTFS (alleen windows) of Mac Extended (alleen mac), dan gaat het goed. Nadeel is wel dat de andere formaten (bijv. FAT32) een maximale bestandsgrootte hebben (bijv. 4GB) waardoor je er geen blu-ray-films op kunt zetten.