de wifi extender (Netgear) valt steeds weg op zolder, weet iemand hier de oplossing voor?

vanaf de plek waar de router staat op de begaande grond (eerst de slaapkamer van me ouders geprobeert '14 meter') daarna naar de zolder '20 meter' krijg ik heel zelde wifi,

als ik de wifi extender even uit weer aan doet, dan krijg ik 4 groenenj lampjes,

2 min daarna begint het weer, op volgorde gaat eerst de 3de lampje (Geel) aan dan de 1ste lampje (Groen) en dan allebei de lampjes uit en dat herhaalt zich elke keer

firmware-update van de router heb ik al gedaan

kan iemand me meschien helpen?
ik zou echt niet weten wat ik moet doen nu...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
capthavoc
9 jaar geleden
Andere plek voor je router proberen ? trap gat ?? ergens centraal
ik begrijp dat dit in principe geen homeplug is ? dus geen internet via stopcontact ? Maar simpelweg een wifi signaalversterker ? Je kan misschien beter kiezen voor een set homeplugs die je internet signaal door het stopcontact heen sturen http://www.kieskeurig.nl/homeplug?min=&max=&min_default=9&max_default=895&f73351%5B%5D=117076&sort=pop&view=thumbnails&pcode= (Eventueel kan die plug ook wifi geschikt zijn) Maar mocht je zeg maar nog ergens een oud modem of wireless routerje hebben liggen Hoeven deze homeplugs niet wifi te hebben
scheelt wellicht in de kosten ? Mocht je nog een oud wireless modem of router hebben liggen
kan je ook een netwerk kabel aan schaffen.
en deze doortrekken zodat je eventueel ook bedraad kan werken
als je een xbox ps3 o.i.d op je kamer hebt is dat altijd beter
daarnaast is het makkelijk wireless te maken. Tip: op plaatselijke facebook "gratis weggeef groepen" worden soms gratis oude modems aangeboden deze zijn dan misschien van een ander provider maar ze kunnen prima dienen als switch of extra routertje. Je kan ook proberen uit te zoeken of je de router op een ander channel dat de standaard kan laten uitzenden?
Omdat er misschien heel veel wireless signalen van je buren de zaak verstoren
Beide de router en de netgear-extender moeten wel beide hetzelfde range van channels hebben .
2,4 of 5 mhz ? etc

Antwoorden (2)

Dan lijkt het er sterk op dat het bereik van het device beneden, niet groot genoeg is. het beste kan je een netwerkkabel naar boven trekken en op die manier de netgear aansluiten op het apparaat beneden. Hij dan geen extender meer, maar een access point. Je zult zien dat dat een stuk beter werkt dan een extender. misschien heb je in de meterkast nog een loze pijp die naar de zolder gaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan een kwestie van instellingen zijn maar ook gewoon een kwestie van 'buiten bereik van het signaal van de router'. Het kan ook een 'te oude' range extender zijn aangezien de oudere modellen vaak geen antennes hebben die krachtig genoeg zijn.

Sowieso zijn die wifi range extenders geen goed idee, ze moeten namelijk tegelijk zenden en ontvangen dus verlies je sowieso al de helft van je 'signaal'.

Dan trek je beter een kabeltje door of maak je gebruik van powerline adapters. Zo zorg je voor bekabeld internet op de plek waar je internet wilt hebben en indien nodig (en draadloos vereist is) hang je er daar gewoon een acces point aan.