samsung intel core 13 2310 m cpu 2.10 ghz.ik wil het werkgeheugen uitbreiden, ik heb nu 3GB ram , wil graag 8 G. Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door het moederbord te vermelden, deze is leidend voor geheugen upgrades. CPU doet er niet zo toe...

Antwoorden (4)

Kan ook zonder de gegevens van het moederbord te weten. Computer openschroeven, RAM-bankjes er uithalen en goed lezen wat er op staat. Waarschijnlijk staat er iets van DDR3-1333. Je koopt dan dezelfde alleen dan 2 bankjes van 4 Gb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het type moederbord weet dan is bekend welke type DDR3 bankjes het allemaal ondersteunt, als je dan toch moet upgraden dan maar gelijk de snelste reepjes die er zijn? Door alleen de reepjes bij het uithalen te lezen kom je daar niet achter...
Zoek de fabrikant op van je moederbord zodat je weet welk type geheugen ondersteund worden, als je het type en CTR delay en kloksnelheid overneemt van je oude reepjes dan weet je nooit of je moederbord ook snellere type geheugen ondersteunt. (1333 vs 1600 bijv.) En koop de reepjes in paartjes(dus 2x 4GB) zodat je een bredere bus en minder latency tot je beschikking hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk hoeveel ram slots je over hebt als je er 2 gebruikt hebt en twee niet dan kan je die nog gebruiken. Je moet wel het zelfde geheugen gebruiken dus als de andere ddr3/1600mhz is dan moeten de nieuwe hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Check ten eerst wat je Windows bitversie is. 3GB RAM zegt vaak dat je eigenlijk 4GB in je laptop hebt waarvan er maar 3 door Windows 32bit versies gebruikt wordt. Je zal naar een 64bit Windowsversie moeten als je 8GB wil gebruiken.

Koop ten tweede laptopgeheugen. Ik neem aan day je een i3 2310m hebt.

http://tweakers.net/categorie/545/geheugen-intern/producten/#filter:TYu9CsIwFEbf5ZsjJNGSnwcoODg5ikNIM0RSW5IiQsm7m6toXS7cc863YspDyH0MaYDFnOOtgH3gecpLY674H5mDP7ZuJxilPpziHZYzlCb6mJaQC-yK7kB3JAktjGz70T2_T2XozBZsVryd2CuSD5dgL5CGG1xpov-p0m0llaGreQtqfQE

Voor extra zekerheid kan je de pagina van laptopfabrikant checken of het geheugen compatible is.

Sneller geheugen is 99% van de gevallen zinloos, maar vaak wel duurder.

http://www.tomshardware.com/reviews/ram-speed-tests,1807-15.html
(als iemand een recentere test kent met betere uitslagen voor sneller geheugen, link hem gerust).