Hoe kan ik een vga monitor en een hdmi monitor tegelijkertijd aansluiten op mijn laptop?

Is dit mogelijk? Zonder dat ik extra converters of andere toeters en bellen hoef te kopen? Elke keer als ik het probeer gaat er 1 v/d 2 monitoren uit.
Ik had ook ergens vaag gelezen dat een computer alleen maar een signaal tegelijk kan doorgeven (vga of hdmi) niet tegelijkertijd. Klopt dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een laptop heeft meestal 1 uitgang voor een externe, tweede, monitor. Je kunt daar niet met een splitter meerdere monitoren aanzetten. Je laptop kan detecteren hoe groot het scherm is en daaraan het beeld aanpassen. Een desktop heeft de mogelijkheid voor het insteken van meerdere videokaarten voor meer monitoren; een laptop heeft dat niet. Je moet kijken welke extra uitgang je laptop heeft een daar een bijpassende monitor op aansluiten.

Een splitter o.i.d. werkt inderdaad niet. Je hebt voor elke monitor een aparte poort voor nodig.

Waarschijnlijk kan jouw videokaart geen 2 extra beeldschermen aan dus moet je het helaas doen met 1 beeldscherm extra

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100