Komen lag spikes door te weinig RAM?

Ik heb mijn pc laatst geupgrade naar i5, H97, 4GB RAM en had nog een GTX 750 TI liggen. Nu heb ik in spellen, single player en multiplayer, steeds lag spikes. Ik speel BF4 op 60 FPS, maar er zijn steeds lag spikes. Zo ook met Metro Last Light (120 FPS). Dit vind ik zeer vervelend en ik vraag me af of dit komt door mijn kleine 4GB aan RAM. Het is erg merkbaar, en ik heb niets gevonden wat mis zou zijn.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik heb de problemen opgelost. RAM helpt waarschijnlijk wel wat, maar dit probleem valt ook op te lossen via videokaart instellingen. Ik heb VSync, triple buffering en nog wat andere dingen getweaked en ik heb nu 90% minder lag spikes. VSync zorgt voor input lag maar daar ben ik aan gewend en het is het helemaal waard, dus voor iedereen die deze post ziet en dit probleem ook heeft, dit is de oplossing!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
capthavoc
9 jaar geleden
Extra ram is nooit weg zeker als je volop gebruikt wilt maken van 64bits
Maar is het erg je setting voor je games gewoon iets lager te zetten zolang je dat nog niet hebt ? deze link http://www.systemrequirementslab.com/cyri
kan ook wat meer inzicht geven over je pc en de games die je speelt
Ritsuka
9 jaar geleden
lag spikes bij online spelen heeft vaak met je internetsnelheid te maken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik haal 120 fps op metro maar toch lag spikes wat wil je dat ik 240 krijg ofso -_-

Antwoorden (1)

Had ik maar die specs! Ja dat kan door de ram komen. Upgrade naar 8gb ram. Ben niet zo'n game computer expert maar dat zal het wel oplossen.