Laptop beeldscherm werkt niet meer na openmaken, wat te doen?

Ik had vandaag mijn laptop (asus nv56vm) volledig open gemaakt, waarna ik op enkele kabeltjes stuitte. Waarna ze perongeluk van hun plek afsprongen. 2 kabeltjes die met wifi te maken hadden (zwart en wit)heb ik normaal terug kunnen vastmaken. Maar met een ander kabeltje ging het averechts. Het leek alsof het er vanaf gescheurt was? Het is een draadje met een kopje met tandjes. Maar na ik hem terug in elkaar heb gezet werkt mijn beeldscherm niet meer, is het nog te redden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat er dan gewoon een kabeltje niet goed zit. Ik hoop niet dat je de videokaart hebt gesloopt door statische elektriciteit. Je kan je laptop ook altijd nog met een kabel aansluiten op een monitor/tv. (afhankelijk wat voor out-poort je hebt op je laptop)
Je kan dan in ieder geval bij je belangrijke documenten!

Het beste antwoord

Met een beetje geluk is het nog te redden. Normalerwijze hebben deze kabeltjes twee aansluitingen. Je zult een beschrijving van je laptop nodig hebben en zien of je dat kabeltje (met veel succes meestal via ebay) kunt vervangen. Dan is het alleen nog maar een kwestie van insteken. Ik stuur je een link van een website waar je onderdelen voor jouw laptop kunt bestellen.
Mocht het er niet bij zijn, dan kun je ook contact met hun opnemen. Als je engels niet zo goed is, kun je de mail door google laten vertalen. Je moet wel precies beschrijven welke kabel kapot is, desnoods maak je een foto ervan (met de plek waar deze aangesloten moet zijn). Ik ben dan zeker dat het kan lukken.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Krijg je wel beeld als je de laptop aansluit op een externe monitor?

Zo ja, dan is er waarschijnlijk een connector kapot tussen het beeldscherm en de laptop zelf. Dit kan vaak makkelijk gerepareerd worden bij een computerzaak zoals MyCom.

Werkt een externe monitor ook niet, dan is er waarschijnlijk veel meer kapot. En dan zou je ook naar een MyCom (of iets dergelijks) kunnen gaan, zodat ze misschien kunnen vinden wat er stuk is. En of dit nog te maken is.

Bij een Paradigit kost een volledige diagnose van een PC of flaptop €39,95.
Ik heb zelf bij MyCom ooit (4 jaar terug) €37,50 daarvoor moeten betalen, maar dit bedrag hebben ze niet op de site staan, dus ik weet niet of dit nog klopt.
Van Paradigit klopt het wel.
Voor dat geld is er nog niets gerepareerd, maar weet je wel precies wat er mis is.