wat is verstandig,interne harde schijf of externe harde schijf.?

Ik dacht zo,omdat de externe harde schijven op dit moment vrij duur zijn i.v.m.problemen in Thailand,om een interne harde schijf te kopen.naast mijn huidige,en daar dan een besturingssysteem op te installeren,is dit dom of kan dit,ook met de gedachte als er een harde schijf crasht,heb ik er nog een.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hatstikke bedankt voor het antwoordt

Antwoorden (3)

Een externe harde schijf is wat mobieler dan een interne harde schijf. Zeker als je op meerdere verschillende computers werkt, zou een externe harde schijf zeker geen verkeerde investering zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de prijs moet je het niet doen. Een externe harde schijf is niets anders dan een reguliere 3.5" of 2.5" (interne) harde schijf met een behuizing en extra electronica (interface). De prijzen voor beide types zijn (nagenoeg) gelijk gestegen.

Misschien is het interessanter om een SSD te overwegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor, maar wat is nou weer het nut van een ssd? De vs geeft nergens aan dat hij snel bestanden wilt schrijven/lezen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller vraagt zich primair of hij een interne harde schijf moet kopen nu externe schijven duurder zijn geworden. Ik concludeer dat beiden duurder zijn geworden ( bron: tweakers.net pricewatch) en geef hem in overweging naar een SSD te kijken. Deze zijn nu namelijk (relatief, ten opzichte van reguliere hd's) goedkoper en bevatten geen mechanische (en dus slijtagegevoelige) onderdelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
All4rd heeft gelijk. Een SSD is het beste wat je kunt nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het nog steeds niet. De vs geeft nergens aan dat hij snelheid wilt. Dan raad ik hem juist aan om een interne harde schijf te nemen met meer geheugen dan een SSD van 30G voor 60euro...
gvrox
12 jaar geleden
De vs geeft nergens aan dat hij veel opslagruimte wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ gvrox. Daar heb je zeker weten een punt ;). Scherp!
Het hangt er vanaf wat je er mee wilt doen. Als je een mobiel geheugen-opslag-station wilt dan moet je een externe kopen.
Als je weet dat je hem op 1 pc gebruikt, dan koop je een interne.

Je moet wel weten dat een interne harde schijf sneller is. Dan bedoel ik niet dat de schijf zelf sneller is, maar een sata-300 verbinding is sneller dan een USB 2.0 en zelfs 3.0 USB.

Ik zou persoonlijk voor een interne gaan. Dan kan je op de ene je besturingssysteem zetten en wat standaard programma's (word ed) en dan kan je op de andere gewone bestanden zetten. Zo hou je je computer het snelst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het antwoordt