Wat voor kabel heb ik nodig voor internet op mijn laptop?

Ik heb een tv/internet ingang in de muur, wat voor kabel heb ik nodig om internetverbinding te maken met mijn laptop? Is deze geschikt: http://www.bol.com/nl/p/15m-cat-6-white-molded-cat6-patch-cable/9200000009987348/ ??

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik denk dat de ingang in de muur een etherpoort is. Heb ik daar per se een UTP kabel voor nodig of is deze patch ook goed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
ronron1212
9 jaar geleden
Je zult toch ook een kastje van je provider nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor wat?
gvrox
9 jaar geleden
De vraag is waar de kabel die in de muur achter het aansluitpunt naartoe gaat. Ergens zal toch een modem of router moeten staan. Is de aansluiting in de muur aangelegd door de vorige eigenaar, of wat is de situatie precies ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat om een studentenwoning, alle woningen worden geleverd zodat je alleen nog maar een kabel hoeft te kopen. Ze weten alleen zelf ook niet precies welke, vandaar mijn verwarring
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een patchkabel is een type UTP-kabel (ethernetkabel). Je hebt ook solid kabels maar die zijn om door muren heen te gaan. En ook cross-over kabels maar die zijn om twee computers direct met elkaar te verbinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
deze kabel is perfect, de naam is een Ethernet-kabel.

Antwoorden (2)

Ja deze kabel is excellent, deze kan de hoogste snelheid internet verwerken. Als je een niet zo snelle internetabonnement hebt zal de cat 5 ook goed voldoen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat de ingang in de muur een etherpoort is. Heb ik daar per se een UTP kabel voor nodig of is deze patchkabel ook goed?
ronron1212
9 jaar geleden
Heb je wel een provider?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat de verbinding hoger dan 1 Gbps is, dus een Cat 5E kabel voldoet ook.
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Normaal gesproken is cat 5E ruim voldoende voor een normaal internet abonnement. en ja je hebt een UTP kabel nodig dit i.v.m. het aantal aders in de kabel. een andere kabel gaat niet werken omdat die wellicht anders aangesloten is. ook heeft het te maken met de weerstand in de kabel en de afscherming van andere signalen
Voor 1/10 van de prijs:

http://www.mercateo.nl/p/1821-68557/Patchkabel_RJ45_F_UTP_Cat5e_15_00m_groen_bulk.html?showSimplePage=NO&ViewName=live_nl~showGrossColumn&pk_campaign=SEA_PLA&pk_kwd=Cat5&ia-pkpmtrack=1-5323136323434313738303-113940522-5831574042-18283950120

CAT 5E voldoet voor bijna alle gevallen. Ik kan me niet voorstellen dat waar je op aan sluit beter is dan 5E.

Afgezien de verzendkosten dan.