Hoe kan je zien wat de snelheid van de vaste schijven is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik wil met Ad*be digitale video bewerken en daarin wordt aangeraden om de snelste vaste schijf te gebruiken en bij voorkeur niet die waar het besturingssysteem op staat.
Ook is het nodig om een Capture kaart te hebben, hoe kan ik zien of ik die heb?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je besturing systeem zal op de C schijf staan.
Als je ook een D (of ander letter) schijf hebt kan deze een fysiek ander schijf zijn of een 1 schijf opgesplitst (Laatste is in jou geval dus niet raadzaam)
Hoe je dat weet? Zie eerste reactie.
Als je een video ingang op de computer hebt zitten heb je in principe een capture kaart. Of deze ingang geschikt is (voor de bron van de video materiaal) is een ander verhaal. Veel video camera's kunnen echter ook video direct via USB overbrengen. Als je het maar eenmaal op de computer hebt staan kun je het bewerken.

Het beste antwoord

Je zou HD Tune kunnen gebruiken om de prestaties van je harddisk te testen en te vergelijken met andere harddisks. Er is een gratis variant en een koopversie. Die laatste kun je gratis testen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
begrijpelijke taal en goed advies, bedankt

Andere antwoorden (1)

Met IOMeter kun je een benchmark zetten op je HD, en zo krijg je inzichtelijk hoe snel in verschillende situaties jouw HD's zijn.
http://www.iometer.org/doc/downloads.html