Dat is een type aansluiting om uitbreidingskaarten te installeren op je moederbord, zoals een aparte grafische kaart of een geluidskaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

PCI betekent Peripheral Component Interconnect bus.

PCI-sleuven zijn uitbreidingssleuven die zich op een moederbord in de computer bevinden. Zij zijn vaak te herkennen aan hun witte kleur.

Toegevoegd na 10 minuten:
De sleuven kunnen worden gebruikt voor insteekkaarten zoals geluidskaarten, netwerkkaarten, RAID-controllers, televisiekaarten en videokaarten.

Sinds 2006 wordt PCI steeds minder gebruikt omdat zijn opvolgers, PCI-Express en PCI-X, hun opkomst maken. Deze hebben snellere transferrates en zijn dus geschikter voor zware grafische toepassingen, nodig om bijvoorbeeld een driedimensionaal spel te kunnen spelen dat gerenderd moet worden.
SimonV