Zijn deze systeem temperaturen goed?

Hey, ik wilde even weten of deze systeem temperaturen wel oké zijn, aangezien ik daar niets vanaf weet.. Het ene plaatje is van de toestand na 2 uur zwaar gamen en de andere is in rust

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Hmm je moederbord is wel een beetje warm, hoe zit het met de bekabeling in je pc? heb je dit mooi weggewerkt bij de extra ruimte achter het moederbord als die er is? Wat voor case heb je? Een grote case of een kleine? Heb je veel ventilatoren in je case? Staat de case niet in een hoek, dus kan er lucht door deze ventilatoren komen?
De Processor is normaal/redelijk koud, deze kan gemakkelijk tot de 75 graden+ aan.
Je videokaart kan en mag een stuk warmer worden dan je processor, dit is absoluut gen probleem, juist op deze temperatuur is hij goed warm en werkt hij beter dan op koudere temperatuur. Je moederbord is wel wat aan de warme kant, hier heb ik zelf geen last van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
" juist op deze temperatuur is hij goed warm en werkt hij beter dan op koudere temperatuur" leg dat eens uit met ondersteunende links a.u.b.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, dankjewel voor je reactie! Ik ga idd ff kijken of ik de kabeltjes iets beter weg kan werken (wordt toch lastig aangezien ik dan vaak lengte tekort kom :( ) En hij staat idd een hoek maar 5-10 cm van de muur vandaan moet toch genoeg zijn???
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit zou genoeg moeten zijn, zitten er ook ventilatoren aan de voorkant? die werken namelijk erg goed doordat daar veel ruimte voor zit. Heb je ook eventuele ventilatoren aan de bovenkant?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan de achterkant en aan de voorkant zit een fan, er kan er nog een aan de zijkant bij, misschien is dat een idee...
En mijn "rust-stand-temp" is nog steeds aan het dalen dus die werk ik nog even bij!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, hoe koeler hoe beter. Processoren kunnen makkelijk 70 graden + aan voordat het gevaarlijk begint te worden dus die zit goed. Hetzelfde met een videokaart, die kan gemakkelijk 80+ graden worden. Toevallig is afgelopen week mijn processor koeler kapot gegaan, een Scythe Katana 2. Nu zit ik nog steeds te gamen zonder processor koeler, maar mijn case heeft wel redelijk goede koeling. Ik zit daarom nu rond de 65-70 graden op full load. Idle maar 40. Heb nu de Scythe Katana 4 besteld, moet die nog even installeren. Deze temperaturen zijn van mijn Intel Core 3570k Ivy Bridge 3.5 Ghz OC'd op 4.2 Ghz.
Jij zult waarschijnlijk de stock koeling gebruiken verwacht ik? @gvrox ik ben er vrij zeker van dat ik dit ook ergens gelezen heb, kan hier geen bron van sturen. Er zal geen groot verschil in zitten (als dit inderdaad waar is).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Extratje : Jij hebt wel een AMD processor, die zullen ook wel boven de 70 graden kunnen, maar Intel processoren gaan hier een stuk beter mee om. Zorg er dus voor dat hij liever niet boven 65 kan komen en helemaal niet 70 graden. Dit zal waarschijnlijk ook niet gebeuren maar toch :).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja Sjappiepk ik gebruik idd de meegeleverde koeler, maar volgensmij is mijn cpu nu niet heel warm.. Ik verwacht dat t probleem (mocht dat er zijn) meer bij mijn mobo zit ofniet??
Kan ik in dat geval niet beter mijn fan die nu aan de achterkant zit aan de zijkant doen?? dan blaast die recht op mn mobo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmm, is misschien een optie, is de zijkant wel vrij van muren of hoeken? Ik heb je moederbord even zitten googlen, het lijkt er op dat dit moederbord nogal veel problemen heeft met temperaturen, meerdere mensen klagen al over kapotte processoren hierdoor. Vooral de nieuwere processoren. Hier een foto over een lijstje moederborden met problemen.
Hier word aangegeven dat je beter niet kan overclocken.
Meerdere fora geven ook aan dat je beter een ander moederbord kan aanschaffen, is goedkoper dan een eventuele kapotte processor. http://gyazo.com/baf7787b5e9a67feda59055231662839
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dankjewel.. maar mn cpu draait niet echt heel warm op dit moederbord, waarom zou juist die dan kapot gaan??