Hoe kan ik op een mac bestanden van mijn sd kaart verwijderen?

Ik heb foto's en video's op mijn sd kaart staan en deze kaart gebruik ik dus regelmatig met mijn Canon camera. Sinds kort kan ik alleen nog maar met de fotocamera zelf bestanden wissen wat natuurlijk veel meer tijd in beslag neemt dan wanneer ik het op de computer zou doen.
Ik kan nog wel bestanden van de kaart naar de computer kopiëren, maar niet verwijderen of nieuwe mappen aanmaken.

En nee, de sd kaart staat niet op slot en ik heb het kaartje vaker geformatteerd en ook dat lost het probleem niet op!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4.8K

Antwoorden (1)

Heb je dit al geprobeerd? Bestandjes in de vuilnisbak slepen, vuilnisbak leegmaken, dan kaartje er uit. Klaar.
Als je de vuilnisbak niet leeggooit, worden de bestandjes niet echt weggegooid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit had ik al geprobeerd, maar ook dit werkt niet. Het kan niet in de prullenbak komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mij gelukt op een andere manier!
Toch bedankt voor je hulp.