Hoe kan het dat mijn zelfgebouwde pc geen beeld geeft?

Hallo,
Ik heb zojuist een pc gebouwd, maar zonder succes. Alles doet het, ventilatoren draaien, led-lampjes staan aan, maar geen beeld!
De onderdelen die ik gebruik zijn:
Moederbord: MSI 970A-G46
CPU: AMD FX 6300
GPU: AMD Sapphire HD 7950 3gb with boost
HDD: Western Digital Blue 1Tb
RAM: 8gb (single-channel) GEIL Dragon Ram @1600Mhz

Hij geeft geen foutmeldingen d.m.v. piepjes, dus daar kan ik ook niet wijzer van worden. Volgensmij zijn alle kabeltjes gewoon goed aangesloten, maar daar zal ik dan wel geen gelijk in hebben....

Toegevoegd na 1 minuut:
en owja.. een 500 watt powersupply moet toch meer dan genoeg zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
5.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gek idee misschien maar er zit nog zo'n PCI slot naast... probeer die anders eens?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nog een domme misschien, maar ik vraag hem toch, zit de kabel van de monitor goed aangesloten, of heeft deze misschien een draadbreuk. Werkt eventueel een andere monitor wel?

Antwoorden (3)

tja daar kan niemand zo iets van zeggen mar als je echt helemaal geen piep hoort dan is er toch iets mis
Je hoort ,als je tenminste een speakertje hebt tenminste 1 piep te horen die aan geeft dan je videokaart werkt.

Heb je misschien een ingebouwde kaart probeer die eerst eens ?

aan de ander kant het kan niet een groot probleem zijn want je ventilator gaat draaien
dus je bios zou moeten werken
gaat je ventilator op een gegeven moment ook vanzelf uit ?
of blijft hij draaien net zolang jij niet op de aan uit knop drukt ?

probeer eens je geheugen bankjes na te kijken 1 voor 1
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, de ventilatoren blijven gewoon draaien zolang ik de computer niet uitzet (netzoals de led-lampjes), en de geheugenbankjes heb ik al nagekeken....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En owja... er zit een speakertje in.. maar ik heb al eerder een computer gebouwd met exact dezelfde onderdelen alleen een ander moederbord: MSI 970A-G43. En die geeft ook geen piep bij het opstarten terwijl de speaker het gewoon doet....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haal anders eens de grafische kaart en memory bankje eruit, en start 'm een op? Hierdoor moet het BIOS gaan protesteren middels piepjes...Zit de processor wel goed in de socket?? Dat kan namelijk ook goede een reden zijn dat POST berichten niet verschijnen op je scherm.
Volgens de bijgaande site heeft dit moederbord geen onboard video, maar ik zie er wel een video uitgang op het bord. Gebruik je de juiste aansluiting?
Staan alle jumpers en switches op de grafische kaart goed? Probeert hij niet een onboard video uit te schakelen die er niet is alvorens zelf te gaan werken?
Staan alle bios instellingen goed?
Is de grafische kaart niet defect?

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, en in het kader van stomme oorzaken (ik spreek uit ervaring): staat ook de monitor wel aan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha ja.. de monitor stond wel aan ja:P, ik gebruik gwn de hdmi aansluiting, zou moeten werken toch?? En ik kan niet in de bios komen als ik ook geen beeld heb... Ook doen de ventillatoren op de grafische kaart het gewoon dus ga ervan uit dat die niet defect is. Misschien klink ik een beetje dom, maar dat gedeeltje van: "Staan alle jumpers en switches.....alvorens zelf te gaan werken", begrijp ik niet heel veel van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Frik, het is natuurlijk een beetje lastig om je BIOS settings te checken als je geen flikker ziet...En jumpers en switches op een grafische kaart? dat heb ik sinds 2003 niet meer gezien...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
vandaar dat ik er niks van begreep, 2003 ging ik net naar de basisschool wwhaha
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmm.. bij bios stond ik idd even niet stil dat daar de monitor bij nodig is. Ik ken die kaart verder niet, maar ik ga er niet van uit dat die dingen er niet meer op zitten omdat ik ze al een tijd niet heb gezien. @ noahs98 - zie de documentatie van kaart en moederbord voor instellingen. Meestal gaat het om pinnetjes die wel of niet verbonden moeten zijn. Je kunt er instellingen op de hardware zelf mee wijzigen.
Als die er niet zijn, houdt dat op. Zonder zelf achter en aan het systeem te zitten kan ik ook niet veel meer bedenken. Wat ik zou doen is de diverse losse componenten testen in een ander systeem. Doet de monitor het op een andere comp?
Werken de andere uitgangen van de kaart wel of ook niet?
Werkt de kaart in een andere comp?
Alle verbindingen, alle kabels goed vast? etc., etc.... heel systematisch foutzoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb al besloten om m bij alternate te brengen, bedankt voor je reacties!
Je hebt je RAM stick in een random ingang gestopt, dit zal niet werken.
Ik geloof dat jouw moederbord (ik heb dezelfde) geen single-channel RAM ondersteund. Ik heb er altijd al 2x4 GB gehad, weet dat niet zeker. Als dit moederbord WEL single channel RAM ondersteund, zal je hem in de meest linkse zwarte moeten stoppen. De kleuren van RAM sloten geven een "combinatie" aan.
Zwart Blauw Zwart Blauw
RAM 1 Ram 3 Ram 2 Ram 4

Toegevoegd na 44 seconden:
Ik ben er vrij zeker van dat je dus slot 1 en 2 moet vullen, de 2 zwarte sloten met een gelijke RAM-stick (het liefst hetzelfde merk).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de ram-stick niet in een willekeurig channel gedaan en ik heb al dual channel geprobeerd.. werkt niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik heb elke dimm geprobeerd dus dat wordt m ook niet