Kan het zijn dat mijn trage internet veroorzaakt word door de netwerkkaart?

Na haperingen en storingen in het internet suggereerde mijn telecom bedrijf dat het zou liggen aan mijn netwerkkaart. Mijn desktop maakt nu gebruik van een realtek netwerkkaart. Zij beweerden dat dit over het algemeen kwalitatief mindere netwerkkaarten zijn en raden mij aan deze netwerkkaart in te bouwen: http://azerty.nl/producten/product_detail/3761/181257/intel-gigabit-ct-desktop-adapter-netwerkadapter-pci-express-x1-laag-profiel-en-fast-en-gigabit-en-10base-t-100base-tx.html?channel_code=40
Weet iemand of dit het probleem zal oplossen of is het verspilde moeite om deze netwerkkaart te vervangen?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Realtek is juist een goed merk (Intel overigens ook).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Realtek is de hobby-bob onder de netwerk kaarten, wil je het goed doen neem dan Intel(pro) of Broadcom(extreme)
Weet je wat? Koop er gewoon één en test het uit, werkt het niet dan heb je 8 dagen omruil garantie....

Het beste antwoord

Internet aangeboden door providers voor thuisgebruikers is altijd langzamer dan de gigabit netwerkverbinding.
Met anderen woorden, als de netwerkkaart niet zijn volledige 1000mbit zou halen, zou dit voor de internetsnelheid niet uit moeten maken. Binnen een max van 1000 mbit pas makkelijk een topsnelheid van glasvezel wat 300mbit kan zijn voor particulieren en dus ook de minder snelle abonnementen.

De vraag is eerst: Wat is jouw betaalde snelheid en hoe kom jij tot de conclusie dat je niet de volledige snelheid behaald?
Heb je wel je PC direct aangesloten op de apparatuur van jouw provider? (UTP kabel van ten minste CAT5e van de apparatuur direct in jouw PC)

Heb je nog andere computers in jouw netwerk zitten (bedraad) en wat voor snelheid zalen zij met Internet en hoe lang duurt het om een groot bestand van A naar B te zenden in jouw eigen netwerk?

Als hier problemen in zitten, kunnen we kijken naar instellingen en fine-tuning van je netwerkkaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is het vreemde juist, Downloaden gaat (vaak) razendsnel. op speedtest.net worden ook downloadsnelheden gemeten van 148.5 Mbps maar toch ervaar ik haperingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je met haperingen?
En zijn er specifieke momenten wanneer dat is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn die haperingen toevallig bij nieuwsgroepen?

Andere antwoorden (2)

Kaan beta je hebt betere netwerkkaarten en slechter 8-bit is goed zou ik zeggen

Toegevoegd na 2 uur:
Kan beter je hebt betere netwerkkarten ik denk dat 8-bit aardig goed zou moeten zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Check eerst eens met andere pc of laptop, als deze wel snel werken, zou het evt. de netwerkkaart kunnen zijn, echter ik acht de kans klein.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Vindt het ook een bedenkelijke conclusie van de IP.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie's.