Wat voor pc moet ik kopen om online spellen erop te kunnen spelen? (specificaties?)

Wat voor specificaties moet de pc dan hebben? en ik wil de online games ook graag kunnen recorden.
Denk aan: Combat Arms, League of Legends, etc.
En ook minecraft graag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Of je online kun spelen hangt meer af van je internetsnelheid

Het beste antwoord

Een hoop onzin door de mensen die gereageerd hebben helaas.

Voor hen: Games, zeker lichte games hebben geen zware processor nodig. Voor een echte game-PC waarop je zwaardere games wil spelen is een i5 wel op zijn plaats, maar in de meeste gevallen zeker geen vereiste. Momenteel is in die prijscategorie de i5 3750 het meest interessant, naast de AMD FX-8350 (die iets goedkoper is en in bepaalde games beter presteert, en 8 cores heeft dus wellicht beter zal presteren met multi-threaded applicaties).

De vraagsteller stelt echter een vraag over relatief lichte online games. Daar heb je gewoon niet perse een sterke PC voor nodig. Een 3e generatie i3 zal het al kunnen runnen. De interne grafische kaart is de Intel HD4000 en die zal het al kunnen runnen, al zul je wel wat concessies moeten doen kwa beeld.

Wanneer je wil weten of je een spel aan kan, of wat een spel moet hebben, kun je gewoon googlen: "titel spel" en dan "system requirements". In 99% van de gevallen krijg je dan al wat je wil weten.

Ga je dit soort spellen spelen, en blijft echt bij dit soort spellen en je wil wat geld besparen, dan kun je het beste voor een APU van AMD gaan. Dat is een processor en grafische kaart in één, waarvan de processor minder goed presteert, maar de grafische kaart juist erg goed. Zoals gezegd, is de processor niet zo belangrijk, zeker bij lichte games niet. De grafische kaart echter wel. Aangezien deze games niet zo'n zware grafische kaart vereisen, kun je dus met een APU prima aan de gang. Een goede APU is de AMD A10-5800K.

Maar je kan natuurlijk ook gewoon een losse processor en beperkte grafische kaart erbij nemen. Je bent per saldo dan wel altijd duurder uit. Het voordeel is alleen wel dat je dan de flexibiliteit hebt om de grafische kaart te updaten.

Wanneer je nu al voor een redelijke processor gaat, bijv. een AMD Phenom II 965, heb je iets die ook sterk genoeg is voor een sterkere grafische kaart.

Maar goed, dat is dus nutteloos wanneer je echt alleen die online-spellen speelt. Dan kun je het beste voor een APU gaan.

Als je een budget hebt, kan ik (of iemand anders) wel een samenstelling suggereren.

Toegevoegd na 3 minuten:
O, ik zie dat je al gereageerd had op een andere gebruiker. 100 Euro met alle accessoires. Dan houd je ongeveer 750 Euro over voor een PC. Ga je echt alleen die online spellen spelen? Dan hoef je dat bedrag echt niet uit te geven. Wil je echter ook de zwaardere spellen kunnen spelen, dan zou je inderdaad iets serieuzer kunnen samenstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik hoef niet per se zwaardere spellen te kunnen spelen (wel Minecraft), maar ik wil wel die online spellen ook kunnen recorden (met bijv. 60 fps,) maar ik weet dat ik dan niet van alles heel goed hoef. Ik wil echter wel graag iets wat lang meegaat, maakt het dan niet uit of ik i3 kies of i5? En ik weet als ik AMD Phenom II 965 zie staan niet of dat nou een goeie of slechte processor is :P
dus ik kan niet zo goed een pc samenstellen.
(ik ga naar een man toe en die maakt de pc als ik zeg wat er in moet, maar ik weet dus niet wat voor grafische kaart er nou in zou moeten, want de naam zegt mij niks, ik kan daar niet aan zien of het een goeie is of niet. Maar als u een pc samen zou kunnen stellen die wel goed is voor wat ik er mee wil kunnen, dan zou dat erg mooi zijn!)
Mijn broer heeft namelijk recent een pc gekocht, die is zo goed dat je hem niet een sloom kúnt krijgen (bij wijze van spreken) :P want hij kan een spel installeren, en tegelijkertijd een spel spelen en recorden. Maar die was €1000 en ik hoef dat dus niet te kunnen. Als u dan een soort samenstelling kunt maken, zou dat mooi zijn.
De andere antwoorden geven ook wel een samenstelling maar weinig uitleg erbij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alleen maar wil recorden, met bijv fraps en alleen dat soort spellen speelt is dat echt wel genoeg. Op Youtube zie je ook allemaal video's die daarmee zijn opgenomen. Wanneer je zekerheid wil hebben en toch niet te veel wil uitgeven, zou ik zeker voor die 965 gaan. Ik zou het volgende doen: Processor: AMD Phenom II 965 Moederbord: Gigabyte GA-78LMT-USB3 Geheugen: Maakt op zich niet uit, pak gewoon 4 GB en iets wat past in dit moederbord. Op dit moment zou ik kiezen voor Corsair CMV4GX3M2A1333C9 Hardeschijf: Ok, hier kunnen we meerdere dingen doen. Je hebt een aardig budget. Je zou kunnen kiezen voor een combinatie tussen een SSD en een HDD. Een SSD is een soort hardeschijf, maar dan eentje zonder bewegende onderdelen. Hier wordt je PC erg snel van. Niet in termen van de power om games te spelen, maar wel met bewerkingen. Programma's starten erg snel op, en je computer ook. Het kost ongeveer 80 Euro (momenteel zou ik voor de Samsung 840 kiezen van 120 GB). Hierop installeer je dan Windows en je meeste gebruikte programma's en games.
Aangezien SSD's voor de ruimte die ze bieden wel prijzig zijn, moet je het eigenlijk voor een stand-alone computer altijd combineren met een normale HDD. Ga je veel films, muziek en veel spellen installeren, dan is het wel handig om die erbij te hebben. En als je bijv. een grote collectie hoge resolutiefoto's hebt bijv. ook. Voor een normale HDD zou je kunnen kiezen voor een Hitachi Deskstar 7K1000.C van 500GB. Evt. kun je ook voor een grotere harde schijf gaan. Dat is voor jezelf.
Die harde schijf kan overigens ook gewoon zonder SSD. Maar dan heb je die voordelen van het snelle opstarten niet. Aan de andere kant bespaar je wel die 80 Euro.
Dus Opslag: SSD: Samsung 840 series SSD 120GB & Harde schijf Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB Videokaart: In principe heb je dus geen zware videokaart nodig. Maar je zegt dat je er langer mee wil kunnen doen. Verder is de mogelijkheid om te upgraden ook wel handig. Daarom zou ik gewoon kiezen voor een serieuze videokaart. Al die dingen die wat goedkoper zijn, zijn op zich ook prima voor jou gebruik, maar wanneer je ook maar iets extra's wil doen, zijn ze meteen nutteloos. Ik zou dus kiezen voor een: Club3D Radeon HD7850, meer specifiek de 1Gb royalKing-uitvoering. Behuizing: Cooler Master K280 Voeding: Antec HCG-520 DVD speler/brander: LG GH24NS90 Zwart
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Monitor.: Hier kunnen we verschillende dingen doen. Je kan voor een IPS-monitor gaan, voor de meeste bureaus is dat groot genoeg. Wil je echter een groter scherm hebben, kun je bijv. ook voor een 24" gaan. Die zijn alleen wel wat duurder.
Ik zou een 22" aanraden, en wel de LG IPS224V-PN Zwart. Dit is een monitor met een IPS-paneel. De meeste monitoren hebben een TN-paneel. IPS heeft mooiere kleuren en betere inkijkhoeken (dus van de zijkant en boven en beneden blijven de kleuren nog redelijk mooi) dan TN. TN is weer beter bij snellere spellen. Daar dat is iets dat alleen speelt wanneer je bijv. serieus Counterstrike gaat spelen en dus een fractie van een seconde scherp beeld van waarde is. Je kan evt. voor een grotere monitor gaan, een 24" monitor. Je dan dan voor een IPS gaan, die een stuk duurder is, of voor een TN, en dan is het weer goedkoper. 22": LG IPS224V-PN (122 euro)
24" IPS: BenQ EW2430 (206 Euro)
24" TN: BenQ GL2450 (130) Toetsenbord: Heb ik ook twee opties: Microsoft Wired Keyboard 600 of de Sharkoon Skiller. De Sharkoon is gewoon een leuk ding voor gamers. Best een aanrader. Alleen is hij niet overal makkelijk te krijgen. Via internet echter wel (14 Euro). Wil je een meer veilige keus en een gewoon toetsenbord, dan kun je voor de Microsoft gaan (11 Euro) Muis: Logitech G400 Gaming Mouse Even met de laagste prijzen op internet momenteel (naar boven afgerond) zodat je een idee krijgt van de totaalprijs: AMD Phenom II 965: € 82,-
Gigabyte GA-78LMT-USB3: € 55,-
Corsair CMV4GX3M2A1333C9: € 22,-
Samsung 840 series SSD: € 82,-
Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500 GB: € 46,-
Club3D Radeon HD7850 1Gb royalKing: € 158,-
Cooler Master K280: € 36,-
Antec HCG-520: € 62,-
LG GH24NS90 Zwart: € 16,-
LG IPS224V-PN: € 122,-
Sharkoon Skiller: € 14.-
Logitech G400 Gaming Mouse: € 29,- Alles bij elkaar zit je dus op 724,- volgens de internetprijzen die ik aanhoudt. Daarvoor heb je dus een compleet systeem die eigenlijk ook de zwaardere spellen als Battefield 3 en Farcry 3 kan spelen. Wanneer je niet voor een losse processor en videokaart kiest, maar voor de APU-oplossing, zou je het moederbord en processor moeten vervangen, en videokaart moeten weglaten. Moederbord: Asrock FM2A55M-DGS: € 44,-
APU: AMD A10-5800K Black Edition: € 107,- In totaal zou je dan op € 580,- zitten. Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het is duidelijk, super bedankt! Ik zit er ook nog wat aan te denken om Black Ops 2 te kopen maar dat kan dus ook wel eventueel.
Goed uitgelegd ook + en beste antwoord :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het is duidelijk, super bedankt! Ik zit er ook nog wat aan te denken om Black Ops 2 te kopen maar dat kan dus ook wel eventueel.
Goed uitgelegd ook + en beste antwoord :)

Andere antwoorden (3)

Voor de spellen die u noemt hoeven de specs niet heel hoog.
Een Intel Core I5 met 4gb ram en een geforce 640 grafische kaart zou al prima zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En kan ik daarmee de spellen ook recorden met bijv. Fraps met 50 fps om videos te maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Games recorden vereist een snelle harde schijf, tevens is Fraps 1 van de traagste en slechtste kwaliteit die er is (wist ik ook pas na jaren gebruik.)
Probeer eens Dxtory, daarmee kan ik me games opnemen op mijn 4 jaar oude systeem zonder dat ik het eigenlijk door heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, maar een beetje goede pc kan het dus wel aan dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle pcs kunnen LoL en vooral combat arms aan 95% ook minecraft. Als je je budget kunt vermelden stel ik wel een pc voor je samen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Budget is €1000 max. Daarvan wil ik dan ook een monitor, toetsenbord, goedkope speakers en muis kopen, dus ik denk rond de €800-€900.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja, en liever goeie (dure) onderdelen die langer meegaan dan goedkoop ;)
Een game computer, een goede game computer is: alienware van dell
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste specs voor een low budget gameing pc zijn:

intel core i5 3350, p 3:10ghz turbo boost 3:60 ghz

nvidia gtx 650

en 4gb ram 1600