Softwarematig versnellen van mijn hybridelaptop/tablet....wie kan mij helpen?

Mijn type hybridelaptop/tablet Asus T100ta-DK002H en draait op Windows 8.1.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Begin al eens met het grafisch oogsnoep een beetje terug te draaien en de opstartlijst uit te mesten.

Toegevoegd na 1 dag:
Even aanvullen naar mijn reactie op het andere antwoord:

Laat de pc regelmatig opruimen door CCleaner (je kan zelfs automatiseren dat dit telkens bij het opstarten of afsluiten gebeurd). En defragmenteer je schijf (als dit nog een klassieke harddisk is tenminste!) iets minder regelmatig (lees: als het nodig is) met defragler. Daarbij schakel je de schijfdefragmentatietool van windows uiteraard uit, maar deze defragmenteert dan weer een beetje te vaak waardoor je weer performance verliest.

Datzelfde gebeurt namelijk met allerlei soorten tools die gemaakt zijn om je pc te versnellen. In de praktijk resulteren zij in een vertraging van je pc. Beperk je dus tot CCleaner en defragler.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Wat is dat, grafisch oogsnoep?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je in windows naar de prestatie-instellingen gaat zie je het verschil tussen beste weergave (al het oogsnoep ingeschakeld) en beste prestaties (al het oogsnoep uitgeschakeld).
capthavoc
9 jaar geleden
leuk term oogsnoep ;) die houden we er in
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea Het is een vertaling van eye candy. http://en.wikipedia.org/wiki/Eye_candy
Er bestaan programma's die je laptop softwarematig versnellen, maar stel je er niet veel van voor. Ik ken er op het ogenblik drie: Wise, Baidu en Ashampoo. Baidu is gratis, maar installeert ook programma's die je misschien niet wilt hebben (kun je echter ook de-installeren). Wise en Ashampoo zijn commerciële programma's. Baidu en Wise hebben een monitor, die je pc controlleert en ook voorstelt, welke programma's eventueel gestopt worden, die onnodig gebruik van de CPU maken.
Maar zoals ik al schreef, je merkt er vrij weinig van. Pas wanneer je echt op de grens zit, en het eeuwig duurt voordat een programma opstart, zul je er baat bij hebben.