Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je op een moderne pc nog XP zetten?

Bij Conrad vond ik deze zonder besturing http://www.conrad.nl/nl/joy-it-1095124-midi-tower-pc-amd-a8-6600k-4-x-39-ghz-8-gb-1095124.html?sc.ref=Browse
Ik heb een legitieme dvd van XP

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
979

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja en Nee. Wel op moderne pcs in elk geval, maar door een gebrek aan drivers zal vaak niet goed werken, maar of dat precies of pc gaat lukken, betwijfel ik. Je zegt dat je Windows XP hebt, maar vermeldt niet of dat de 32 of 64 bits versie is. Vrijwel alle XP installaties/dvds en etc. zijn 32 bits, dan ga je al op beperkingen stuiten. Immers, de 32 bits versie ondersteunt max. 4 GB RAM, deze pc heeft 8 GB. Eerste probleem. Daarnaast drivers voor andere componenten. Voor de videokaart is bij mijn weten geen XP driver te vinden, dat gaat problemen geven. Ook zou het kunnen dat er voor bijv. zelfs de dvd speler geen driver te vinden is.
Het kan, maar zal door gebrekkige driverondersteuning vrijwel zeker niet optimaal werken of mogelijk zelfs heel slecht.
Daarnaast, ik zal er maar niet over beginnen, maar is XP echt te oud en onveilig! Overigens, wil je dat een XP systeem lekkerder werkt, kijk dan naar 2e hands systemen, stuk makkelijker, want die hebben ook verouderde hardware waardoor je voor XP nog drivers hebt voor die hardware.

Toegevoegd na 54 seconden:
"maar of dat precies of pc gaat lukken" moet zijn:
"maar of dat precies op deze pc gaat lukken"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarbij komt ook dat je bios de sata poorten in een bepaalde modus moet kunnen zetten(weet zo niet welke) anders heb je een floppy nodig met de juiste sata drivers(en dat is een ***** werk)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
abc123 dank voor je deskundig advies. Het is trouwens een 32 bit van Pliek die legitiem lijkt.
Ik wacht dan maar op W9, die lijkt tenminste op XP.

Andere antwoorden (1)

Ja, maar lijkt mij dit zeer onverstandig aangezien XP niet meer ondersteund en dus ook niet geüpdatet wordt. Ga dus voor Windows 7 of zelfs 8. Windows 8.1 vind ik heel slecht dus als je het mij vraagt 7 of 8. Niet aan XP beginnen maar je kiest tenslotte zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat is er mis met W8.1?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook het verschil tussen 8.0 en 8.1, is functioneel heel klein, dus totaal onlogisch om 8.1 af te wijzen. Gewoon voor 8.1 kiezen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding