kan ik geluid via mijn boxen laten komen bij een computer met een scherm via hdmi?

Kan je als je een computer hebt met een beeldscherm dat is aangesloten via hdmi kan ik dan gewoon een kabel van mn boksen naar de computer doen en werkt het geluid dan via de boksen? Of gaat het dan via de monitor

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
6.5K

Het beste antwoord

Hij zal als eerste de normale geluidsuitgang gebruiken. HDMI is niet de standaard audio uitgang, maar kan wel als zodanig ingesteld worden.
Dus het antwoord op jouw vraag is, ja, het geluid gaat over de boxen als je een kabel van de boxen naar pc aansluit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In windows is het vaak zo dat het eerste apparaat het standaard apparaat word.
Plug de kabel in, ga naar start-configuratiescherm-hardware en geluid-geluid en selecteer daar de goede boxen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Al eens over HDMI geprobeerd? Dikke kans dat ie dat niet standaard oppakt. Doet ie dat wel, dan moet je dat inderdaad even omzetten.

Andere antwoorden (2)

Kan allebij, je moet op je pc kiezen welk geluid kanaal je wil gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij Windows kan je gewoon aangeven in het configuratiescherm bij geluid of je wilt dat het geluid via de HDMI kabel of je computer moet gaan door het als standaard in te stellen.