wat is een goede laptop voor intensief gebruik?

Mijn privé laptop draait (ook omdat ik regelmatig vanuit huis werk) vaak 8-12 uur per dag. Ik heb het idee dat mijn huidige en vorige laptop daar eigenlijk niet tegen kunnen; vooral de koeling maakt veel geluid en is het eerste onderdeel dat na pakweg 2.5-3 jaar kuren gaat vertonen. Laptops op mijn werk hebben dit probleem niet en gaan rustig meer dan 3-4 jaar mee zonder problemen.
Ik zoek dus een laptop, productenlijn van laptops die geschikt zijn voor dit soort intensief gebruik; hoe kan ik dit eventueel aan de productspecificaties herkennen?
Verder overigens geen bijzondere eisen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat een goed merk is, is kennelijk die van je werk. Goede merken zijn HP, Fujitsu Siemens, Asus en Apple. Het eerste probleem, die van de koeling, zullen we even iets nader bekijken. Anders dan bij een desktop zijn er niet tig verschillende koelingen voor laptops. Dat hij lawaai gaat maken komt omdat hij harder moet werken om de warmte te weg te krijgen. Dat heeft te maken met de pasta die tussen de koeling en de processor zit. Die droogt uit in de loop van de jaren (inderdaad meestal na een jaar of 2, afhankelijk van het gebruik) waardoor de geleiding minder wordt. De oplossing is eenvoudig. Afhankelijk van je handigheid kun je het makkelijk zelf of je laat het doen. De pasta moet vernieuwd worden. Deze pasta is te krijgen in computerwinkels en kost heel weinig. Als de pasta vernieuwd is zal hij weer een stuk stiller lopen. De hoeveelheid geheugen is ook van belang.......hoe groter het intern geheugen hoe minder informatie hoeft te worden geswapped van de harde schijf ... de harde schijf hoeft minder te werken.......... dus niet zo warm. Succes !!

Bronnen:
Easy Computer Hulp (Amsterdam)

Een game laptop heeft een goede koeling en veel werk geheugen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100