Xbox one gekocht bij game mania maar is defect ! Geen geld trg of ruil maar moet t zelf regelen !? Rechten ?

Defect aparaat nieuw

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ruil? Geld terug? Het moet gewoon werken, daar is de verkoper verantwoordelijk voor. Je gaat dus met de bon naar de winkel en levert hem in voor reparatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok ja ik moest hem zelf opsturen naar microsoft want hun kennen dit zelf niet repareren vind dit belachelijk kan weken duren ! Ik heb em net aangesloten en er komt een kabaal er van af ! Dus dag erna meteen terug ja we kunnen je geen geld terug of omruilen voor een ander zeggen ze dan je moet em opsturen naar microsoft kan weken duren !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zij moeten hem eigenlijk opsturen. Dat zij hem niet kunnen repareren is normaal (stel je eens voor wat voor kennis je in huis moet halen als verkoper als je elk product wat je verkoop ook moet kunnen repareren). Dat het even duurt is vervelend. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-het-product-dat-ik-heb-aangeschaft-defect-is.html Met de verkoper een oplossing vinden
Heeft u een product gekocht dat niet goed is? Dan moet u eerst proberen om met de verkoper een oplossing te vinden. Want de verkoper heeft de wettelijke plicht om u een goed product te leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen, of de fabrikant voor u inschakelen. U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon als u een kapot product heeft gekocht. U hoeft ook niet bij te betalen voor een nieuw product. Dit geldt ook als u iets in de uitverkoop heeft gekocht. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper besluiten dat hij alleen zal repareren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat begrijp ik ook allemaal heb t ook opgezocht maar t gaat altyd over gebruikte product ik heb em niet eens gebruikt ! Aangesloten en toen was ie al kapot dat is toch niet normaal om je dan vervolgens door te sturen naar een microsoft zelf en als je als bedrijf zelf t niet kan repareren dan ben je verplicht om t geld te retouren of een nieuw product te geven volgens deze site's en niet om je door te sturen waar je vervolgens aantal weken moet wachten ! En dat voor een product van een 500€ !
Z512099
9 jaar geleden
Vanaf dat je hem aansluit is hij gebruikt en dus niet meer nieuw.

Antwoorden (2)

Het ligt er uiteraard aan wat er aan kapot is. Is er iets mee gebeurd? Gevallen of vloeistof er overheen? Dan zit het uiteraard niet in de garantie en moet je het zelf regelen.

Als het aan het apparaat ligt, dan moet de zaak waar je het gekocht hebt dit oplossen. Zij zijn verantwoordelijk voor de spullen die ze verkopen. Uiteraard kunnen zij het weer regelen met de fabrikant, maar dat moeten ze zelf doen.
Het is niet heel gek als het een paar weken duurt. Dat apparaat moet opgestuurd worden, gerepareerd worden en weer terug gestuurd.
Als het goed is heb je bij aankoop een formulier met de garantievoorwaarden meegekregen. Lees die eens door. Bekijk dan eens de garantievoorwaarden van microsoft. Komen die overeen?

Opvallend is wel dat er op de site wordt gezegd: als je een sony of een nintendo product hebt gekocht en hij doet het niet, kom dan naar de winkel. Als je een microsoft product hebt gekocht en hij doet het niet, bel dan de klantenservice

http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=77
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook al heb je een gebruikt product gekocht, dan nog heb je recht op wat de wet "een deugdelijk product" noemt.

1) Jij hebt een deal met de verkoper. De verkoper mag jou niet doorverwijzen naar een derde partij. Hij zal het voor je op moeten lossen.

2) Je moet de verkoper in de gelegenheid stellen het apparaat te repareren of te vervangen. Kan of wil hij dat niet, dan mag je de koop ontbinden en je geld terugvragen.

Dit is uiteraard heel erg kort door de bocht. Er zijn nog een paar regeltjes maar dan wordt het een copy-paste job. Ik raad je aan (ook voor toekomstige aankopen) eens goed rond te neuzen op Consuwijzer.nl Dit is een website van de overheid, dus wat daar staat is beleid.

Tot slot nog een algemene tip: wat de verkoper ook zegt of doet, blijf vriendelijk en beleefd, en stel je begrijpend op. Dat kost je niks en het kan de balans (wat eerder) in jouw voordeel doen doorslaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben naar game mania terug gegaan nadat ik een half uur met microsoft heb gebeld deze hebben me op me rechten toegewezen en duidelijk gemaakt dat ik gwn een nieuwe van de winkel kon krijgen wat het terug gestuurde apparaat werd toch ook vervangen na dit hebben uitgelegd aan de verkoper wou die wel de manager bellen terwijl ik gister een antwoord kreeg van dat de manager hier ook niet op inging en ik het zelf moest oplossen met microsoft ! Maar vandaag dus wel en na een kort gesprek van 2 minuten oude mogen inleveren nieuwe ontvangen !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En nooit meer daar iets kopen! Laat je de volgende keer niet in de luren leggen: de verkoper MOET het oplossen en mag jou NIET naar een derde verwijzen. Ook niet met tweedehands spullen (het komt uit ZIJN winkel en jij hebt een deal met HEM). Nogmaals: www.consuwijzer.nl Bedankt voor je verslag!