Moet ik mijn netwerk uitschakelen?

Ik heb een extra router gekocht voor een groter bereik. Het is me eindelijk gelukt om het aan te sluiten. Maar nu heb ik 2 netwerken, die van Ziggo en van TP-link. Moet ik die van Ziggo nu verwijderen of maakt dat niet uit voor het bereik?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt eraan op welke frequentie ze werken. Schakel die van Ziggo maar uit, dan zit je altijd goed. Vergeet je netwerk ook niet te beveiligen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onzin, je moet ze allebei laten staan.
Ik werk zelf ook met een ziggo router en tp-link.
Als ik dichter bij de tp sta dan gaat mijn wifi daarop en als ik in de woonkamer zit springt hij op die van ziggo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is geen onzin @Fresso, het is geen repeater maar een router.

Het beste antwoord

Je moet geen van tweeën uitschakelen! Je moet de T-link dezelfde SSID geven als de Ziggo router en in de T-Link de DHCP uitschakelen. (bekabeld aan je pc hangen zonder internet verbinding) Vervolgens geef je de T-link een vast ip adres dat buiten de DHCP pool van de Ziggo router ligt. Zorg ook dat de netwerksleutel en het beveiligingstype gelijk is aan dat van de Ziggo router.
Je kan de T-link nu plaatsen waar je wilt om vervolgens met een netwerkkabel vanuit een lanpoort op de Ziggo de T-link aan te sluiten ( ook op een lan poort).
De tweede router zal nu aan de andere kant van je woning het wifi signaal de lucht in gooien en op de resterende lanpoorten van de T-Link kan je eventueel weer, bekabeld, een computer aansluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, Ziggo moet gewoon aan blijven staan.
Ziggo blijft het hoofd-netwerk.
De wifi-repeater zorgt er enkel voor dat het bereik in andere delen van het huis, waar er met ziggo weinig bereik is, groter is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is geen repeater maar een router, hij heeft feitelijk dus twee draadloze netwerken(met verschillend SSID) dus maakt het niets uit dat hij het Ziggo Netwerk vergeet/weghaalt....