Mijn computer geeft het hdmi geluid niet aan mijn tv door, wat moet ik doen?

Ik wil mijn acer predator gamepc gebruiken om film te kijken op mijn lg 42 inch tv. Maar ik krijg het geluid via hdmi niet op mijn tv. Ik heb al 2 verschillende hdmi kabels geprobeerd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In het configuratiescherm (als je Windows hebt) bij geluid HDMI als standaard instellen.

HDMI staat voor High Definition MultiMedia Interface en is standaard alleen geschikt voor het overbrengen van HD-videosignalen. Het geluid wordt standaard NIET met zulke kabelverbindingen verzorgt tenzij zowel de HDTV als het HDMI apparaat dezelfde protocollen ondersteunen. De meeste goedkope HDTV's ondersteunen alleen het videosignaal met de HDMI aansluiting. Duurdere HDTV's ondersteunen zowel video als audio op HDMI maar zijn daarbij afhankelijk van de uitvoering van het apparaat dat de HDMI signalen aanbiedt. Vrijwel altijd zal de HD-TV naast de HDMI aansluiting voor het beeld, apart aangesloten moeten worden op de audiobron van het HDMI apparaat. Zo ook met PC's en Laptops met een HDMI uitgang. Als de geluidskaart op je PC of Laptop beschikt over aparte stereo uitgangen voor een versterker, dan moet je die op de TV aansluiten op diens L/R audio-IN ingangen. Meestal zijn dat gewone Cinch of Tulp bussen. Je kan ook gebruik maken van een optische kabel of de Digital OUT als je geluidskaart die heeft. De optische kabel heeft als nadeel dat die vrij kort zijn. De Digital OUT heeft een elektrisch signaal en die kabel mag veel langer zijn. Sommige geluidskaarten hebben een S/PDif uitgang waarmee digitale PCM geluidssignalen naar bijvoorbeeld een HD-TV gestuurd kunnen worden. Ook zulke verbindingen worden door HD-TV's ondersteund. Als je geluidskaart al deze aansluitingen niet heeft dan kun je ook nog gebruik maken van de koptelefoonaansluiting die je ook rechtstreeks aan de audio -in van je TV kunt aansluiten. Je moet dan alleen het geluidsniveau op je PC of Laptop niet te hoog zetten want anders krijg je vervormd geluid.

Screendump ziet er Windows 8 uit? Er zijn gevallen bekend dat de 'handshake' met je TV niet goed gaat als Windows 8 als draait terwijl je de HDMI inplugt, echter als je herstart(volledige powercycle) met de HMDI kabel al verbonden aan de TV wordt de 'handshake' opnieuw (hopelijk goed)uitgevoerd en zal het audio waarschijnlijk wel werken...is een Windows 8 dingetje, onder Windows 7 werkt het allemaal wat beter...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100