Mijn computer geeft het hdmi geluid niet aan mijn tv door, wat moet ik doen?

Ik wil mijn acer predator gamepc gebruiken om film te kijken op mijn lg 42 inch tv. Maar ik krijg het geluid via hdmi niet op mijn tv. Ik heb al 2 verschillende hdmi kabels geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie! Helaas herkent mijn pc mijn tv niet als speaker dusja, er valt niks aan te passen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja maar ik kan geen geluid via iets krijgen want ik heb een desktop ipv laptop, ik kan er verder ook niks op google over vinden. De pc heeft het zo altijd wel met mijn vorige tv gedaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer dan je grafische drivers opnieuw te installeren.

Het beste antwoord

In het configuratiescherm (als je Windows hebt) bij geluid HDMI als standaard instellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is het probleem, bij mij staat alleen dat realtek audio er
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als je op dat schermpje rechter muisknop doet en aanvinkt "uitgeschakelde apparaten weergeven"?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is gelukt, even mijn videokaart drivers geupdatet

Andere antwoorden (2)

HDMI staat voor High Definition MultiMedia Interface en is standaard alleen geschikt voor het overbrengen van HD-videosignalen.
Het geluid wordt standaard NIET met zulke kabelverbindingen verzorgt tenzij zowel de HDTV als het HDMI apparaat dezelfde protocollen ondersteunen.
De meeste goedkope HDTV's ondersteunen alleen het videosignaal met de HDMI aansluiting. Duurdere HDTV's ondersteunen zowel video als audio op HDMI maar zijn daarbij afhankelijk van de uitvoering van het apparaat dat de HDMI signalen aanbiedt.

Vrijwel altijd zal de HD-TV naast de HDMI aansluiting voor het beeld, apart aangesloten moeten worden op de audiobron van het HDMI apparaat.
Zo ook met PC's en Laptops met een HDMI uitgang.

Als de geluidskaart op je PC of Laptop beschikt over aparte stereo uitgangen voor een versterker, dan moet je die op de TV aansluiten op diens L/R audio-IN ingangen.
Meestal zijn dat gewone Cinch of Tulp bussen.

Je kan ook gebruik maken van een optische kabel of de Digital OUT als je geluidskaart die heeft. De optische kabel heeft als nadeel dat die vrij kort zijn.
De Digital OUT heeft een elektrisch signaal en die kabel mag veel langer zijn.

Sommige geluidskaarten hebben een S/PDif uitgang waarmee digitale PCM geluidssignalen naar bijvoorbeeld een HD-TV gestuurd kunnen worden. Ook zulke verbindingen worden door HD-TV's ondersteund.

Als je geluidskaart al deze aansluitingen niet heeft dan kun je ook nog gebruik maken van de koptelefoonaansluiting die je ook rechtstreeks aan de audio -in van je TV kunt aansluiten. Je moet dan alleen het geluidsniveau op je PC of Laptop niet te hoog zetten want anders krijg je vervormd geluid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben altijd benieuwd waar jij je informatie vandaan haalt als het gaat om HDMI. ()HDMI staat voor High Definition MultiMedia Interface en is standaard alleen geschikt voor het overbrengen van HD-videosignalen.
-Nee standaard ook voor audio. ()Het geluid wordt standaard NIET met zulke kabelverbindingen verzorgt tenzij zowel de HDTV als het HDMI apparaat dezelfde protocollen ondersteunen.
-Precies andersom, het geluid wordt bijna altijd verzorgd door HDMI, zelfs 5.1/71. gaat probleemloos ** ()De meeste goedkope HDTV’s ondersteunen alleen het videosignaal met de HDMI aansluiting. Duurdere HDTV’s ondersteunen zowel video als audio op HDMI maar zijn daarbij afhankelijk van de uitvoering van het apparaat dat de HDMI signalen aanbiedt.
-Ook niet waar. Althans ik heb er nog nooit van gehoord, kan je linken als je het zeker weet. Als het al zo is dan is het verschil oud vs nieuw, niet goedkoop vs duur. Als ik een goedkope tv zou kopen waar de HDMI-aansluitingen geen audio zouden doen zou ik gelijk teruggaan. ()Vrijwel altijd zal de HD-TV naast de HDMI aansluiting voor het beeld, apart aangesloten moeten worden op de audiobron van het HDMI apparaat. Zo ook met PC’s en Laptops met een HDMI uitgang.
-**Dit gold alleen in de begin dagen van HDMI voor PC's en laptops. Nu is dat niet meer zo, de videokaart heeft een interne geluidskaart of wordt intern gekoppeld aan de geluidskaart. Heb hier 4 apparaten met 4 HDMI kabels naar mijn tv lopen allemaal met geluid over HDMI, daaronder mijn PC en mijn laptop. http://nl.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Audio.2Fvideo HDMI is net zo makkelijk als een SCART-kabel. Het enige wat soms even nodig is om aan te geven in Windows dat je het geluid nu over de HDMI-geluidskaart wil laten lopen(althans ik moet dat want heb vaak mijn geluid over mijn stereo versterker en soms over mijn 5.1 receiver). Het probleem zit dan dus eerder softwarematig (driver/instelling/vinkje) dan aan het onvermogen van HDMI.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is dus een summiere kans dat de vrager over een oude PC praat waarbij de vidoekaart niet intern aangesloten is op de geluidskaart of er geen interne geluidskaart op de videokaart zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Broodje aap verhaal, het is een multimediale interface voor data overdracht en of dat audio of video is maakt niet uit.. De bedoeling is zelfs dat er in de hdmi 1.4 specificatie ook ethernet er overheen gestuurd gaat worden... http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/hec.aspx
Screendump ziet er Windows 8 uit? Er zijn gevallen bekend dat de 'handshake' met je TV niet goed gaat als Windows 8 als draait terwijl je de HDMI inplugt, echter als je herstart(volledige powercycle) met de HMDI kabel al verbonden aan de TV wordt de 'handshake' opnieuw (hopelijk goed)uitgevoerd en zal het audio waarschijnlijk wel werken...is een Windows 8 dingetje, onder Windows 7 werkt het allemaal wat beter...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Bij mij werkt uitloggen en inloggen om de handshake opnieuw te forceren. Het hangt volgens mij in mijn geval samen met de stand-by/bypass functie van mijn receiver.