Wat heb ik aan Bluetooth op mijn laptop?

Wat heb ik aan bluetooth op mijn latop? Wat kan ik ermee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gebruik daarvan moet wel binnen een straal gebeuren.
Ook traceren van een computer is makkelijk.

Het beste antwoord

Ben het volledig eens met voorgaande antwoorden met slechts 1 toevoeging: er zijn meerdere bluetooth protocollen waarbij 1.1 de traagste is, zelfs als ICT-er weet ik niet wat (volgens mij 3.0 de nieuwste is) wél weet is dat 2.0 bijvoorbeeld geschikt is om een 2 wegs communicatie tot stand te brengen. Heb zelf een ouderwetse Logitech draadloze koptelefoon met adapter die ik gewoon in mijn telefoon / mp3 speler kan duwen en er perfect geluid uit krijg. Deze doet het dus ook ZONDER dat je het aparte kastje hoeft op te laden en houdt het gigantisch lang vol ( bij vol volume zo'n uur of 6 ) Het enige nadeel hiervan is dat je omgeving in bijvoorbeeld de trein of zo iets geheel mee kan genieten. Overdracht via een kabel is bijna altijd sneller dan BlueTooth naar je telefoon toe, maar mijn afstandsbediening voor mijn PC ( zitten 2 muren tussen ) in de slaapkamer werkt via BT perfect en in tegenstelling tot een "normale" afstandsbediening" die via IR of infrarood gericht dient te zijn, heb je met BlueTooth hier geen last van. Overdracht van een foto of een muziekje naar iemand anders met een bluetoeter telefoon is ook een zeer fijne optie. WiFi is en blijft voorlopig sneller, als ik in de buurt ben van mijn huis dan schakelt mijn alarm uit, indien ik verder ben 20 meter van mijn huis schakelt deze automatisch in. Printen via Bluetooth, je telefoon (afhankelijk van je type en merk) beheren, je laptop besturen zonder dat je er achter zit... draadloos muziek luisteren, Kan allemaal. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan je GSM met bluetooth verbinden, om bijvoorbeeld bestanden als muziek en foto's over te zetten.
Of je contactpersonen en sms'jes te beheren/backuppen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt leuk! Moet ik daar dan ook een programma voor downloaden? Of staat dat er al automatisch op?
walter
11 jaar geleden
Bestanden benaderen zou wel rechtstreeks via Windows moeten lukken. Dan verschijnt je telefoon ergens in de verkenner. Andere dingen, die specifiek voor je telefoon zijn, moet je wel bepaalde software voor installeren. Hiervoor moet je even op de website van de fabrikant van je telefoon kijken. Bijvoorbeeld Nokia:
http://www.nokia.com/nl-nl/support/downloads/
of Samsung:
http://www.samsung.com/nl/support/download/supportDownloadMain.do
Heel veel! Bijvoorbeeld foto's van je telefoon overbrengen, of je gps verbinden als je onderweg bent, of je tv verbinden via bluetooth zodat je de tv als schrm hebt, en nog veel meer...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt leuk! Moet ik daar dan ook een programma voor downloaden? Of staat dat er al automatisch op?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, Je kunt bluetooth apparaten gewoon met elkaar verbinden
Buiten de bovenstaande goede antwoorden, kunnen (mits jij toestemming geeft) ook je vrienden verbinding maken met hun gsm, om foto's over te zetten van jou laptop naar hun gsm of andersom ;) ook bij game's is zo'n verbinding dus handig. Iemand anders kan met zijn/haar gsm die bij je in de buurt is, een game tegen jou spelen, terwijl jij dit vanaf je laptop speelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je mij een voorbeeld / naam geven van een game?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schaken, dammen, eigenlijk bijna alle games die je met 2 spelers kunt/moet spelen. Wat je bijvoorbeeld normaal tegen de computer speelt, kun je nu een vriend voor uitnodigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef eens een echt voorbeeld. Heel veel spellen kan je juist niet met 2 mensen spelen op twee verschillende apparaten. Alleen spellen met netwerk mogelijkheden kunnen dat en die zijn er weinig. Dan nog moeten die spellen bluetooth kunnen zien als LAN mogelijkheid. Ik zou dus graag een uitleg met voorbeeld of zelfs filmpje willen zien van wat jij hier allemaal beweert.
Helemaal waar je kunt met bluetooth een mobiel, gps, tv e.d. verbinden met je laptop en multiplayer games doen, zoals genoemd.

Er zijn nog paar andere toepassingen. Bluetooth wordt gebruik om veel draadloze randapparatuur te verbinden met je laptop. Hierbij moet je denken aan:
- muis of toetsenbord
- koptelefoons/speakers
- van die presenter tools om powerpoint presentaties aan te sturen
- printers

Dit is waar ik nu op kan komen, maar er zullen vast nog meer voorbeelden zijn.
Let wel dat bluetooth alleen werkt over korte afstanden (orde van meters). Net als andere draadloze apparatuur is gevoeliger voor storingen dan bedrade systemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt verbinding maken met een andere laptop die bluetooth of met een telefoon die bluetooth heeft