Bestond TeraByte 10 jaar geleden?

Toen werkte je nog met CD en floppy disks :p
Hadden ze toen al de Terabyte (TB)?

Toegevoegd na 5 minuten:
Bestaat er al iets dat 1.000 TB is? en 10.000?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Nee. Maar om er iets algemeens over te zeggen kan je het beste kijken naar Moore's Law en soortgelijke voorspellingen. Als je de bron bekijkt kan je zien dat het ongeveer 10 jaar duurt om een 100x zo grootte schijf te maken. Dus in 2020 zullen we rond de 100TB schijven zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Pas op de grafiek lijkt lineair maar is dat niet om dat de y-as met een factor 10 omhoog gaat per stap.

Toegevoegd na 15 minuten:
Iets wat groter is dan 10.000TB? De totale hoeveelheid data op de wereld is groter. Deze is namelijk 295 miljoen terabyte groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, die bestond toen ook al. Het is gewoon een samenvoeging van Tera, en byte.

Toegevoegd na 59 seconden:
blast from the past:
http://www.broadbandreports.com/forum/r686891-Terabyte-Hard-Drives

Toegevoegd na 2 minuten:
reply to BuggSpy
I work with (as in I'm the user) of EMC storage.
Currently working with 2+ TB of storage - since its RAID it's 1 TB usable. Drives are either IBM or SEAGATE with a special cache module and other electronics added - at 36 GB.
I believe they were coming out with 50 something GB drives soon.
1 TB hard drives are a couple years off in the future, densities cause problems in reliability.
Likely that as the size of these beasts - especially for 'home' desktops - increase, that IEEE1394 (aka Firewire) will be the connection of choice. As soon as Intel gets off their high horse and standardizes on it - MOBO manufacturers will integrate it....
to forum · permalink · 2001-04-07 13:46:46
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hitachi Global Storage Technologies heeft in het begin van 2005 de eerste harde schijf van 1 terabyte op de markt gebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de term bestond al. alleen het paste toen nog niet op een harde schijf
Het woord bestond wel maar ze hadden niks dat ook maar in de buurt kwam van 1TB. Nu bestaat het woord Yottabyte ook al maar er is nog niks van die grootte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1TB hdd is er pas sinds 2007. http://www.pcworld.com/article/128400-page,1/article.html
Zulke termen kunnen wel bestaan als je alles bij elkaar optelt. Ook zijn er nu enkele harde schijven van enkele TB's, zou je bijvoorbeeld de capaciteit van een datacenter willen uitdrukken, dan kom je daar ver boven uit.