Wat heb je nodig voor een mid-end gaming computer?

Nou ik ben vanplan een computer te gaan kopen ik heb er al een samen gesteld maar ik weet niet of dit nou juist overkill is of niet goed genoeg is.

Specs:
Case: Corsair Carbide SPEC-01
Voeding: Corsair Builder CX 430W, 80PLUS Bronze
Processor: Intel Core i5-4460 S1150
Moederbord: MSI Z87-G45 Gaming S1150
RAM: 1x Corsair ValueSelect 1333-8GB DDR3
Videokaart: MSI NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
HDD: Seagate Desktop HDD 1TB 3,5"

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik ben vanplan later nog te upgraden naar 16GB ram en 1 SSD (128GB) en 1 HDD (1TB)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zou een voeding nemen van 800w of iets in die richting. Weet je altijd zeker dat je genoeg hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik weet niet of je in de toekomst nog gaat upgraden?
Ik zou zelf een voeding nemen met iets meer watt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
800 watt is erg overdreven. De gekozen voeding is prima voor de videokaart/CPU. Als je later zou willen upgraden kan je beter nu voor 500-550watt kiezen. Later een videokaart upgraden is een stuk logischer dan naar 16GB RAM gaan. 8GB zal nog wel 1-2 jaar voldoende zijn. De 750ti zal na 2 jaar eerder aan vervanging toe zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet trouwens 2x4GB nemen en nooit 1x8GB!!

Antwoorden (1)

Ziet er goed uit, ik zou alleen zelf DDR3-1600 nemen, dat wat sneller, en zoals MrTomaat al zei, je kan beter 2x 4gb nemen.