Als ik Windows Server 2012 zou installeren vervangt deze dan Windows 8?

Ik wil graag een aantal dingen met Sharepoint doen voor mijn website. Maar daarvoor moet ik windows Server installeren. Als ik deze ga installeren dan krijg ik een scherm dat lijkt alsof ik een Windows versie ga installeren. Dus voordat ik dit doe wou ik dat even informeren. Weet een van jullie hier antwoord op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Windows server 2012 is inderdaad gebaseerd op Windows 8. ws2012 is de codenaam voor Windows Server 8.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DUs als ik Windows Server installeer ben ik dan windows 8 kwijt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh wacht je vraag is of je je Windows kwijt bent wanneer je Windows server 2012 installeert. Sorry dat begreep ik verkeerd. Nou als je het via een duelboot doet niet, maar ik heb de indruk dat je het niet via een duelboot gaat doen. Dus installeer het maar niet op je eigen computer :-). Wat je kunt doen is een virtual machine installeren op je eigen Windows 8 en op de virtual machine Windows server 2012 installeren.