Waarom zijn soms al mijn bureaublad icoontjes weg?

Als ik even van mijn pc wegga zijn al mijn icoontjes weg en moet ik de pc uitschakelen met de aan/uit knop.ik heb wel een screensaver.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ikzelf heb dit nooit gezien, maar op het net lees je dit wel meer. Er lijkt iets met je explorer te zijn. Heb je wel een taakbalk?
Afijn op de 1e link hieronder wordt, volgens mij, precies jouw probleem beschreven met een verwijzing naar een Visual Basic script die wat rommelt met je registry om weer wat defaults te herstellen, zie bij 195 aan de rechterkant: Restore Desktop Icons and Taskbar.
Controleer achteraf je PC even op virussen, trojan horses en ander gespuis.

Toegevoegd na 22 uur:
Okay, Windows 7... Hmm, weet je zeker dat niet het nieuwe feature van Vista & 7 gebruikt wordt waarmee je in 1 klap alle icoontjes kan verbergen en terug halen? Dit is gemaakt om als je (powerpoint-)presentaties wil maken met een persoonlijke laptop, dus dat men niet jouw privé destop ziet. Zie:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/Show-hide-or-resize-desktop-icons