Als ik mijn processor wil upgraden, moet ik dan een nieuw moederbord aanschaffen?

En als ik een nieuw moederbord wil aanschaffen moet ik dan ook een nieuwe processor kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Euh? Welk moederbord en welke CPU heb je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
moederbord is van gigabyte (geen idee welk type) en ik heb een AMD processor
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zal even kijken. moment
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Processor: AMD Quad Core FM2 4MB 4x 3.6Ghz
Moederbord: (dit staat op de doos) Gigabyte (Ultra Durable(4+)) F2A88XN-WIFI Socket FM2+ (geen idee wat dit is??)
er staan ook 3 AMD tekentjes op de doos
1e: AMD A series black edition
2e: Amd A88X
3e: AMD Eyefinity technology
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En waarom wil je upgraden? In principe vrij aardig spul.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als je zou willen upgraden zou ik voor moederbord+CPU gaan. Volgens mij heb je een AMD A8, het enige betere op FM2 is een A10. Dat zal een klein stapje zijn. Je kan dan beter naar AM3+ of Intel 1150 gaan. Met een FX8xxx of i5.

Antwoorden (1)

Hallo casper,
Als jouw moederboord het zelfde soort socket heeft als de processor die je wilt aanschaffen, dan hoef je geen nieuw moederboord te kopen.

Ik hoop dat je weet wat een socket is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
@casper Jouw socket is FM2(AMD), andere sockets zijn bijvoorbeeld 1150(intel) en AM3+(AMD).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met wat voor Intel i-generatie processor is die van mij te vergelijken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://nl.hardware.info/reviews/3201/37/amd-a10-5800k--a8-5600k-review-amds-nieuwste-desktop-apus-conclusie i3 dus. Maar mocht je er voornamelijk mee gamen is het verschil in sommige gevallen niet zo groot met zeg een i5 en is het meer van belang welke GPU je hebt. http://nl.hardware.info/reviews/3201/22/amd-a10-5800k--a8-5600k-review-amds-nieuwste-desktop-apus-benchmarks-cpu-crysis-2 Game je er mee, en wat is in dat geval je videokaart?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Videokaart zit in de processor geloof ik. HD graphics ? ATI HD7560D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat zou de ''zwaarste'' game zijn wat ik hiermee (zonder alteveel lagg) kan runnen?
RAM: 4096MB
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen idee. Wat ik wel weet is dat als je een betere videokaart in je systeem stopt, je zomaar het dubbele aantal FPS eruit kan halen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en aan wat voor videokaart moet ik denken? ik speel geen battlefield 4 enzo hoor, meer games als borderlands 2 enzo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Radeon r7 270x
Nvidia 750Ti Je speelt nu met een geintegreerde GPU. Een losse videokaart zou echt een enorme klap schelen.