Ik heb een goede homecinema set, is het nu beter dat ik een geluidskaart aanschaf in plaats van de goedkope on-board audio van mijn moederbord?

Het gaat hier om de volgende geluidskaart (die ik overweeg te kopen) en de volgende receiver.
- Creative Soundblaster Z
- Pioneer VSX-415

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een soundblaster is wel een goed idee, maar de soundblaster die je op het oog hebt heeft geen digitale coaxialae uitgang, waardoor je hem niet digitaal op de versterker kunt aansluiten. Als je een spdif uitgang hebt zit je goed, kijk misschien even naar een (tweedehands) soundblaster audigy geluidskaart. Je kunt de versterker ook aansluiten met analoge kabels, dan kun je de geluidskaart het rekenwerk voor surround en dergelijke laten doen. Je kunt zelfs vals spelen en de voor en achterspeakers verwisselen, zodat je dan surround hebt als je naar je computerscherm kijkt. De specificaties van de meeste kaarten zijn overdreven goed, dat is wel handig als je muziek wilt bewerken zodat je niet ruis op allerlei sporen optelt, maar voor weergave liggen de specificaties al snel buiten het hoorbare gebied en zijn het cijfers die leuk zijn voor de verkoop. Niettemin kun je goede geluidskaarten decennia lang gebruiken en is het vaak achteraf allemaal niet zo duur.