Hoe kan ik een (eventuele) 2e videokaart aansluiten?

Hallo allemaal,

Ik zit er aan te denken om een 2e videokaart te nemen. Omdat ik voornamelijk zware games speel wil ik nog wat extra's voor betere ervaringen.

Nu zat ik te denken om een 2e videokaart te kopen. De videokaart die ik nu gebruikt is de Club Radeon r9 270x. Als ik een 2e videokaart haal, de Club Radeon r9 290, is dat dan mogelijk? (ik heb ooit ergens gezien dat je dat aan elkaar kan verbinden?)

Handig om te weten...:

Moederbord: ASRock 970 Pro3 R2.0
Processor: Amd FX-8320 eightcore
Videokaart: Club(amd) Radeon r9 270x

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (1)

Het kan wel, maar officieel alleen 2x dezelfde in het geval van een 270x of 290. Dus 2x 270x of 2x 290.

Maar niet gevreesd. Crossfire brengt allerlei probleempjes met zich mee, microstutter, driverproblemen etc. Dus dat wil je toch niet. En de 290 zal met gemak de verbeterde ervaring geven die je zoekt:

http://nl.hardware.info/reviews/4974/22/amd-radeon-r9-270-review-beste-kaart-op-e-160-metro-last-light--1920x1080

Die 270x kan je dus beter verkopen/weggeven oid.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je nu denkt hmm. Misschien dan 2x270x. Geen gekke gedachte, in theorie zou dat gelijk kunnen komen aan een 290. Alleen is de praktijk altijd anders dan de theorie. Niet alle spellen kunnen namelijk (goed) omgaan met Crossfire (oh crossfire is dus de techniek waar je van gehoord had, voor Nvidia kaarten heet het SLI). Sommige spellen geven 0 prestatiewinst met CF sommige maar een beetje en in een mooi geval heb je een keer 90% extra. Maar dat is wel met alle moeilijkheden die je je op je nek haalt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Mocht je het toch willen is het een kwestie van een tweede 270x kopen en deze met een bridge verbinden. Bij 2x 290 is een bridge niet nodig.