Er is een programma waarmee je "onder de motorkap" van je pc kunt kijken. Weet iemand hoe dit heet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Qua types van de fysieke onderdelen (qat voor processor heb ik?) of meer softwarematig?

Antwoorden (1)

Wie geïnteresseerd is in de ingewanden van zijn computer kan niet zonder een tool als CPU-Z. Dit programmaatje analyseert je systeem en toont werkelijk alle mogelijke informatie over processor, moederbord en geheugen. Erg handig voor wie wil weten wat er onder de motorkap gebeurt.

De installatie van CPU-Z is voor de hand liggend. Het installatieprogramma detecteert zelf of je een 32- dan wel een 64-bitsysteem hebt en voorziet je van de juiste versie.

De eerste tab van CPU-Z toont naam, type en codenaam van de processor in je systeem. Verder kan je er heel wat geavanceerde informatie op raadplegen, zoals de huidige kloksnelheid. Om het meeste uit de tool te halen is een beetje voorkennis wel een vereiste.

Toegevoegd na 1 minuut:
cpu-z_1.68-setup-en.exe (unknown file size)