Pc start niet op met hdmi kabel, hoe kan dit?

Goedemiddag mede GV-ers.

Sindskort gebruik ik mijn 3d tv via een HDMI-kabel als een zogeheten ''uitgebreid bureaublad''.
Nadat ik het allemaal had aangesloten heb ik mijn laptop afgesloten en toen ik hem de volgende dag wilde opstarten ging de laptop niet aan. zelfs de HDD hoorde ik niet draaien.

toen ik de HDMI kabel eruit haalde en weer op de aan/uit knop duwde starte de laptop , zoals ie dat normaal hoort te doen gewoon op.

Waar ligt dit aan en is dit te verhelpen?

Mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Antwoorden (2)

Het kan aan de Configuraties liggen van de laptop zelf.

-> Open een willekeurige map.
-> Daarboven staat de map naam, klik op het witte gedeelte.
-> plak dit: Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm
-> Hier heb je meer info over dat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ziet er naar uit dat je computer wacht met het opstarten van het operatingsysteem tot dat je HDMI poort geinitialiseerd is. Je moet hiervoor in de BIOS wezen. Heb je geen kennis van wat een BIOS is/doet dan raad ik je aan om er iemand bij te halen die kennis van BIOSsen heeft. Het eerste wat je kunt doen is de POST messages lezen die tijdens het opstarten door de BIOS op het scherm gepresenteerd worden voordat je operatingsysteem opgestart wordt om na te gaan of er geen (fout)meldingen m.b.t. de HDMI poort zijn. Mochten er geen onregelmatigheden te zien zijn in de BIOS dan moet je in het operatingsysteem gaan spitten. Kijk naar de driver van je videokaart onder het item 'Systeem Topologie weergeven' om te zien of de HDMI poort zonder fouten gedetecteerd is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat je zeker nog moet proberen is om je computer aan te suiten op een 2D tv of 2D monitor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet zeker in de BIOS zijn. Waarschijnlijk dien je om in de BIOS te komen op een speciale manier op te starten. Zie handleiding welke toets je in gedrukt dien te houden om in de BIOS te komen tijdens op starten. De meeste laptop starten onzichtbaar op en laten geen BIOS meldingen zien tijdens de opstart.
Als je eerder iets gedaan hebt in een BIOS helpt, dus misschien is het geen slecht idee om als het je eerste keer is iemand mee te laten kijken als een leraar om weg wijs te maken in de BIOS van je eigen laptop. En anders dien je toch te accepteren dat je niet op kunt starten met de HDMI kabel aangesloten.