Waarom lukt het mij niet bestanden te verplaatsen van mijn externe HDD naar mijn Mac?

Ik probeer een back-up te herstellen vanaf een externe HDD dock waarin ik een interne harde schijf plaats. Helaas krijg ik constant de volgende melding: "The finder can't complete the operation because some data in "8A5A0887.MOV" can't be read or written. (Error code -36)".

Uiteraard heb ik gecontroleerd of de bestanden aangevinkt staan als do not read/write, dit is niet het geval. Het lijkt wel alsof de harde schijf kapot is, wel kan ik de bestanden zien en browsen. Zijn er omwegen om de bestanden te redden? Heeft iemand hier verstand van?

Toegevoegd na 1 uur:
Het is niet een back-up gemaakt met Time-Machine maar simpelweg de bestanden gekopieerd naar de harde schijf.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Probeer je externe schijf te herstellen met het Schijfhulpprogramma dat in de map Hulpprogramma's zit. Ik denk echt dat dit kan helpen. En overweeg om in de toekomst Time Machine te gebruiken voor back-ups. Time Machine zit in je Mac.

Toegevoegd na 2 dagen:
Als je een pc bij de hand hebt, kan je proberen je dock met de schijf daarop aan te koppelen en de bestanden daar naartoe te kopiëren en van daar weer naar je Mac (met bv. een memory stick). Als dit ook niet werkt, vrees ik dat de schijf beschadigd is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas werkt dit ook niet :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie toevoeging aan het antwoord. Als dat ook niet werkt, vrees ik dat de schijf beschadigd is.