Is dit een goeie processor voor mee te game ?

Hallo
Ik ben vanplan om mijn oude processor te vervangen en gelijk ook me moederbord
ik game veel en ik wou graag weten als deze processor iets voor mij was AMD A10-5800K Black Edition,sFM2
Ik had eerst een intel core 2 en een moederbord van dell maar ik ben van plan om ze alle bij te verandere

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zal in dit geval zelfs je moederbord wel MOETEN vervangen, aangezien de 2 processors niet dezelfde socket gebruiken

Antwoorden (3)

Ja, dat is inderdaad een goede processor. Nu is een goede processor niet van het grootste belang bij gamen. Je grafische kaart is van het grootste belang. Verwacht dus niet met een slechte grafische kaart, maar met een goede processor dat de prestaties van je PC er flink verbeteren. Dit meldt ik alleen zodat je niet misschien onnodig een nieuwe processor koopt. Ook zijn de games die je speelt bepalend voor je behoefte. Als je games speelt als Minecraft heb je veel processorkracht nodig, en veel RAM, terwijl je bij FPS weer meer GPU kracht nodig hebt. Kortom, de processor is goed, of je hem nodig hebt, is ingewikkelder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al een aparte videokaart? Dan zou ik deze processor ABSOLUUT afraden.
Hij is duurder dan gelijkwaardige processoren omdat er een sterke videochip in zit. Als je deze toch niet gebruikt kan je veel beter iets in de geest van een i5 3350p nemen.

Dus als je al een videokaart hebt, moet je geen AMD A10-5800K nemen.

Toegevoegd na 1 dag:
Als je een videokaart hebt moet je sowieso geen fm1/fm2 processor nemen. Daar zitten een sterke videochip in die best veel kost. Neem dus beter een andere processor. (zoals eerder vermeld)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De A10 als standalone-optie is een leuke game-processor. Maar zoals gezegd, als je een losse videokaart gaat toepassen, is de A10 geen geschikte processor. In deze prijsklasse (ongeveer 100 Euro) kun je beter gaan voor een FX-6300 (ook ongeveer 100 Euro), wat in deze prijsklasse, de beste game CPU is.

Wanneer je wat meer wil uitgeven, zou ik eigenlijk meteen naar een Intel i5 3570K of FX-8350 gaan kijken. Je kan voor 150 Euro wel een i5 3350P kiezen, maar het verschil met de FX-6300 in games is veel te klein. Wanneer je die FX-6300 overklokt, is hij zelfs sneller dan de i5 3350P. De FX-6300 verbruikt wel aanzienlijk meer stroom, en dat verschil wordt met overklokken natuurlijk alleen maar groter. Echter is de 3350P al 50 Euro duurder, dus dan is dat hogere stroomverbruik al geen argument meer, tenzij je uit 'groene' overwegingen bereid bent 50 euro meer uit te geven. De FX-8350 en 3570K zijn resp. 170 en 190 en zijn ongeveer gelijk kwa prestaties in games.