Kan ik een externe harde schijf gebruiken wij Windows en Mac?

Hallo,

Ik wil graag binnenkort de overstap maken van Windows naar Mac.
Nu wil ik alle bestanden die ik op mijn Windows PC heb op een externe harde schijf zetten zodat ik op de Mac "Schoon" begin.

Kan ik dan de harde schijf wel aansluiten op de mac zonder dat ik de gegevens alsnog verlies?

Bedankt voor het antwoorden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.8K

Het beste antwoord

Of dit zal werken ligt een het bestandsysteem van je externe hardeschijf, een van de meest gebruikte bestand systemen van dit moment is NTSF. NTSF wordt vooral gebruikt bij hardeschijven, externe hardeschijven en andere grote opslag mogelijkheden. Kleinere opslag apparaten zoals usb's, sd's etc gebruiken vaak FAT32 dit omdat FAT32 maar een beperkte opslagmogelijkheid heeft, NTFS kan daarentegen veel grotere bestanden opslaan.

Aangezien microsoft een soort copyright heeft op NTFS is een mode om te schrijven op NTFS niet standaard geïntegreerd in Mac's een Mac kan NTFS systemen wel lezen. Je zou in principe de bestanden moeten kunnen kopiëren, via bepaalde trucjes kan je er voor zorgen dat je Mac wel de schijf kan gebruiken (om ook op te schrijven dus) hierover vind je meer in deze link: http://www.wikihow.com/Write-to-an-External-Hard-Drive-on-MAC-OSX
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uiteraard, dat is geen probleem. OSX kan prima FAT32, NTFS en andere bestandssystemen lezen die geschikt zijn voor Windows.

Als je je schijf NTFS-geformatteerd hebt, dan zul je hier vanuit OSX misschien niet op kunnen schrijven. Zie de bron voor een uitleg over hoe je dat kunt verhelpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dan moet je "lege ruimte formatteren" naar FAT32! Maar van windows naar mac is een hele grote overstap!