Als ik op knopje druk om cd-lezer te openen geeft hij een klikje en dan niks. Moet heel veel druk om het te openen, of met een paperclip het gaatje.

Kan ik dit makkelijk repareren of maar een nieuwe lezer kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

als test probeer deze eerst even
ga naar deze computer rechtsklik op de cdspeler
in het menu zie je de optie uitwerpen
als ie daar ook niet mee open gaat dan is het iets mechanisch.
Maar het is weleens bekent verschijnsel meestal mankeert er niets aan de branden maar wat slijtage aan het loop werk of verkleving misschien dat wat alcohol helpt om het sluitrubber op te schonen
capthavoc
12 jaar geleden
Mogelijk zit de cd speler niet meer strak genoeg aan de voeding..waardoor het de neiging heeft om te haperen. Kortom kast openen en controleren en /of even stevig aandrukken. Heel misschien- maar dat gebeurt zelden= MB flashen.

Groet:Zoekertje