moet je ram gehugen van het zelfde merk ?

Ik ga binnenkort een pc kopen en heb het Ram uit mijn oude gehaald. In de nieuwe pc zit al ram maar ik wil het ram van het oude erbij doen. Moet het dan van hetzelfde merk en sterkte zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

nee hoor, dat hoeft niet. wel moeten het dezelfde specificaties zijn. dus bijv ddr2 667mhz. de specs kan je op je geheugenbank vinden of even het typenummer van je huidige geheugenbankje door google halen

Toegevoegd na 4 minuten:
correctie... niet hetzelfde merk, wel dezelfde specs. ("sterkte" bestaat niet)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook dat hoeft niet. Echter zal de laagste waarde de snelheid gaan bepalen. Het enige wat van belang is, is of het past m.a.w. is het DDR2 of DDR3.
SimonV
8 jaar geleden
Curieus is wel dat de volgorde van plaatsen uit blijkt te maken.
Ik heb onlangs 2x 1 Gb toegevoegd, precies dezelfde geheugenbankje (type, merk en grootte) als het voorgaande.
Proefondervindelijk ontdekte ik dat ik eerst de twee nieuwste en daarna de oudste moet plaatsen voordat het werkte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad, zolang het maar het juiste type is (DDR2 etc.) dan gaat het prima. Hier in de pc 1x 4GB en 1x 8GB van verschillende merken zitten. Werkt zonder mankeren.