Hebben allen nieuwe PC een onbord video kaart?

9 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
9 jaar geleden
Er zit altijd iets van een videokaart in
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag is denk ik niet of er werkelijk een videokaart in zit, maar of in alle nieuwe pc's een onboard GPU zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De juiste vraag had geweest (na de reacties gelezen te hebben): Zijn er nieuwe PC's met dedicated(losse) videokaarten? Mooi voorbeeld van exact de verkeerde vraagstelling. Ik wil weten of X ergens inzit, ik vraag of Y overal inzit. *(Daarbij ga ik er van uit dat als Y ergens inzit, X er niet inzit). *Foute aanname X en Y kunnen makkelijk allebei aanwezig zijn, waardoor het antwoord op de vraag ook het verkeerde idee geeft. Als je wil weten of X ergens in zit, waarom vraag je dan niet of X ergens in zit?
koraal19
9 jaar geleden
@MrTomaat,
inderdaad dat was better vraag.

Antwoorden (2)

Nee, lang niet alle PC's hebben dat. Losse videokaarten kosten meestal meer geld dan onboard-videokaarten die zijn geïntegreerd op het moederbord, daarom wordt het wel vaak gebruikt, maar qua prestaties is een losse videokaart in de meeste gevallen veel beter dan een onboard-videokaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan geen cijfers ergens vandaan halen, maar volgens mij hebben verreweg de meeste pc's juist wel een processor met onboard GPU.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je in de praktijk nu vaak ziet is CPU met ingebouwde videochip + een losse videokaart.
koraal19
9 jaar geleden
Zijn er nieuw PC's met niet onboard videokaart(dus nieuw PC met orgineel losse videokaart)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Snap je dat dat een hele andere vraag is dan je eerste vraag? En om je vraag te beantwoorden, ja die zijn er. Maar wederom stel je de vraag vreemd. Ik heb bijvoorbeeld een PC met onboard videokaart, maar heb die nooit gebruikt. Ik gebruik altijd de losse videokaart. Je ontkomt tegenwoordig haast niet meer aan een onboard of eigenlijk op de CPU geïntegreerde videochip. Maar dat maakt niet uit. Je kan gewoon een losse videokaart ernaast installeren zonder conflicten. Alle i5's en i7's bijvoorbeeld hebben een Intel HD 4000 videochip aan boord. Als je een PC wil met losse videokaart wil kan je het best een samenstel-PC bij een internetshop samenstellen. Dat scheelt een hoop geld of geeft een hoop meer kracht.
koraal19
9 jaar geleden
zonder dat ik het zelf samenstelen,ik bedoel pc's die vanuit fabriek met losse video kaart worden aangeboden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, die zijn er.
Veel nieuwe computers hebben ook HD-graphics in de CPU (Processor) zitten.