wat is dit voor apparaatje, merk TRIMAX?

Het glaasje lijkt op een lampje. De laptop geeft geen reactie bij aansluiten van de cinchplug.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is geen cinchplug maar een 3,5 mm jack. Cinch is een tulpstekker zoals gebruikt voor de lijn in- en uitgangen van een stereoversterker.

Antwoorden (2)

Het lijkt me een IR blaster, zie http://shop.panasonic.com/shop/model/sh-wr10 voor een soortgelijk apparaat.
gvrox
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het opzoek werk. Maar je hebt nog niet uitgelegd wat een IR blaster is.
Dit apparaat is niet voor de PC of laptop. Alleen USB apparaten geven een reactie als ze aangesloten worden.
De andere apparaten dienen eerst voorzien te zijn van een driver.

Dit apparaatje wordt gebruikt om een IR oog te verdubbelen. Soms kun je niet anders dan een apparaat voor een het oogje te plaatsen. Sommige losse luidsprekers voor TV (soundbar) staan voor de het oogje.
En dan sluit je dit aan op de soundbar en het lampje richt je op de IR oog van de tv.
Nu krijgt de tv alle signalen die het IR oog van de soundbar ook krijgt.

Wat jij cinchplug noemt is een jack.
De jack wordt hier gebruikt als universele stekker.
Op de laptop is de jack bijna altijd een geluidsin/uitgang.
In begin fase werd deze stekker gebruikt in de telefooncentrale om snel telefoonlijnen de hand aan elkaar te koppelen.

Je belde dan met de telefooncentrale en de centralist verbond je dan met de telefoonlijn welke je wilde hebben.