Waar moet je opletten als je een tweede computer monitor gaat kopen?

Hele dan eigenlijk mijn nummer 1 monitor, en mijn huidige CRT monitor gebruik ik alleen voor fotobewerking (omdat die monitor het beste te kalibreren is op kleur echtheid). Die monitor heeft een VGA aansluiting dus mijn nieuwe nummer één monitor kan op de DVI worden aangesloten.

Ik speel geen spelletjes, maar ik speel er wel eens video filmpjes op af. Voor de rest alleen maar wat Internet (GoeieVraag), e-mail en tekstverwerking.

Ik wil niet te duur gaan, en als het goedkoopste wat momenteel op de markt is goed genoeg is, dan ben ik daar meer dan tevreden mee.

Welke merken zijn aan te bevelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
rose
13 jaar geleden
Waar je vooral op moet letten is dat je die monitor koopt die je wilt hebben... ;-)
Kimath
13 jaar geleden
Laat je geen monitor aansmeren met een lage ms waarde, dat ze zeggen dat het beter is. Lage ms wil zeggen dat het bijvoorbeeld maar 12 miliseconden duurt voordat het beeld ververst. Dat is mooi, maar dat verschil merk je slechts bij (shooter)games spelen. Waar jij de monitor voor wilt gebruiken, heb je dat niet echt nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath, een prima antwoord!

Het beste antwoord

persoonlijk geloof ik niet dat er slechte monitoren op de markt zijn. Ik heb die van mij [merkloos ding] in de aanbieding bij Mediamarkt gehaald en ben er prima tevreden mee, voor niet kleurgevoelige dingen (Zoals browsen en tikken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ben het wel met Jelle eens dat er (bijna) geen slechte schermen meer gemaakt worden (of hier op de markt komen).

Waar je vooral op moet letten is de native resolution. Als die erg hoog is voor de grootte van het scherm, dan krijg je erg kleine lettertjes. (of je moet genoegen nemen met een onscherp beeld)
rose
13 jaar geleden
En ik ben het dan weer persoonlijk met rose eens. Volgens mij is het enige probleem met Samsung-monitoren dat als er een nieuwere monitor komt, dat er dan geen support meer is voor je beeldscherm.