Hoe weet ik of mijn nieuwe processor geschikt is voor mijn moederbord?

Ik heb een Asus P5VD2-VM moederbord. Op de site van Asus staat dat deze core 2 duo ondersteund. Ik heb een nieuwe betere core2duo aangeschaft (E8400). Nu wil ik weten, word dit ondersteund? Ik krijg namelijk geen beeld. Fan begint wel te draaien. Of is dit te verklaren door iets anders?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

op bijgevoegde link kun je zien welke cpu's worden ondersteund op je moederbord en welke bios versie je erbij nodig hebt. zoals je kunt zien komt jouw cpu niet voor in de lijst en zal deze dus ook niet ondersteund worden, daarom start je pc dus niet op en krijg je geen beeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
de snelste pcpu die er nog op kan is de volgende
Core 2 Extreme X6800(2.93GHz,1066FSB,L2:4MB,revB2)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad... En een nieuw moederbord kost ook de wereld niet dus als je toch aan het upgraden bent is dat het overwegen wel waard. Wel even opletten dat je dan niet hetzelfde probleem krijgt met je huidige RAM geheugen en eventuele insteekkaarten (PCI-e grafische kaart? Geluidskaart?)