Wiekan mij helpen? Sinds ik windows 8 heb doet de scanner het niet meer. Het is een Brother DCP 120 .Printen doet hij nog wel.

Scanner doet het niet meer

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Misschien heb je een nieuwe printerdriver nodig en hopelijk is die er nog.

Ik spreek vanuit mijn ervaring met mijn Epson printer. Ik ging een paar jaar geleden van een pc met Windows XP over op een nieuwe pc met Windows 7. Gevolg was dat ik niet meer kon printen vanaf mijn scherm. Ik zocht op internet bij Epson naar een nieuwe printerdriver maar die bleek er niet meer te zijn voor dat type printer, met andere woorden "Uw printer is te oud, koopt u maar een nieuwe". terwijl dat ding het hartstikke goed deed en nu nog steeds dienst doet als fotokopieerapparaat. NB., bij dat type dat ik heb stond dat de driver daarvoor maar ondersteunt tot en met Windows XP.

De printerdrivers vind je op de site van jouw printermerk. Hopelijk kom je niet voor dezelfde onaangename verrassing te staan als ik 2 jaar terug.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij deze printer nog wel drivers voor Windows 8 te downloaden op:
http://support.brother.com/g/b/downloadtop.aspx?c=gb&lang=en&prod=dcp120c_eu_as
Windows 8 en Windows 7 gebruiken in veel gevallen dezelfde drijvers. Anders is het bij XP en Windows 7 of 8. XP verschilt enorm t.o.v. deze bedrijfssystemen.
Je hebt echter niet de volledige informatie over je apparaat gegeven. Welke DCP120 is het? Ik heb het opgezocht en kom op de Brother DCP120c uit.
Hier is een website van BROTHER met de drijvers. Ga alsjeblieft niet bij anderen zoeken dan bij Brother zelf, anders krijg je problemen met malware of andere ongewenste software.
Voordat je de drijvers gaat installeren, kun je wel het beste de oude drivers van je printer deïnstalleren, voor zover dat kan.
Met alle waarschijnlijkheid zal het dan wel werken.
Trouwens, heb je Windows 8.0 of 8.1. Mocht je een legale versie van 8.0 hebben, maak de gratis upgrade naar 8.1. Deze is werkelijk aan te bevelen.