Heb een laptop nodig voor ict opleiding weet iemand waar of welke ik moet kiezen?

Dus ik ga beginnen aan een ict opleiding na de zomer en ik heb daarvoor een laptop nodig deze laptop moet 16 gb ram hebben een 500 gb ssd schijf minstens een i5 proccesor en minstens 1 gb videogeheugen (liever meer).
als jullie iets weten zeg het en dan kan ik kijken of het wat is ik wil het rond de 1000 houden maar als het er wat over is maar het is toch een goede dan kijk ik er naar.
alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Antwoorden (6)

Helaas gaat dit niet lukken voor €1000 of iets erboven, dit zit hem vooral in de SSD van 500 GB, deze komen nog niet heel veel voor en zijn erg duur. Daarnaast wil je 16GB RAM (lijkt me trouwens een beetje veel).
Bekijk eens de Pricewatch van Tweakers.net en vul daar je gewenste specificaties in. Zelf kan ik geen laptop vinden die precies aan jou eisen voldoet.

Ik zou in ieder geval overwegen of je de opleiding niet met een laptop kunt doen die wat mindere specificaties heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is een laptop die aan al je eisen voldoet, alleen wel veel duurder: http://tweakers.net/pricewatch/379187/dell-xps-15-(9530-4621).html. Hier zie je nog alternatieven: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:RcqxCoMwEMbxd_nmFEzOiM0DCB2cOpYOEjOkpFUu0kXy7s1R0FsOft9_x8Jz4CGGNMNh5fjKUH-8L7xVm7I_ZA3-VruLVpL6MMYPXKOQ6zDEtAXOcDuIrJX_lhm6o75FUaDu2gp_pwT3gLHG4ClOvT5z28ihlPID.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk gewoon bij mediamarkt voor een Toshiba of op http://medion.nl voor een Medion.
Mijn zoon gebruikt zoiets al ettelijke jaren.zelfs na de studie.
Succes me je zoektocht en ICT opleiding. :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.medion.com/nl/prod/MEDION+AKOYA+P7631+laptop/30017196A1?wt_mc=nl.intern.StdProducts.welcome.on-ma&wt_cc1=2_1&wt_cc2=Prijsdoorbraak!&wt_cc3=Prijsdoorbraak!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit zijn normale specs voor een laptop voor een ICT opleiding.
Je kunt ook gaan voor een kleinere ssd schijf zet daar het besturingsysteem op. En voor je data zou ik losse USB schijven nemen. Of zet je data in de cloud.
Je moet er op meerder virtuele machines kunnen draaien en verbonden zijn met virtuele schijven op internet.

Vergeet niet om er een hele snelle netwerkchip bij te nemen. Zo wel met wifi als met UTP.

Vraag advies bij de opleiding of koop het via de opleiding. Deze hebben meestal zeer goede deals afgesloten met de ICT leveranciers.

Toegevoegd na 31 minuten:
Het hele OS dient in het geheugen te kunnen draaien.
Meerdere virtuele machines gelijktijdig is voor servers en de computerlabs.

Je eigen laptop is voor je aantekeningen en op afstand te communiceren met de servers voor de webstreams zodat je thuis kunt blijven om toch de lessen te kunnen volgen.
Voor mijn opleiding was ik alleen op locatie voor de computerlabs. De rest volgende ik gewoon vanuit thuis.
Luisteren naar de docent doe je thuis, want de beste specialisten zitten in het buitenland. De boeken bestudeer je thuis, want waarom zo zou je die mee slepen naar het computerlab of naar het college. Als je niet thuis hebt gelezen, waarom zou je deze doorlezen de leslocatie.

Als de docent het goed genoeg uitlegt, dan hoef je geen vragen te stellen. Alleen bij de slechte docenten is het nodig om nog aanvullende vragen te stellen. En bij de docenten die jou vragen gaat stellen daar moet je helemaal mee uitkijken, die weten nix en willen dat jij hun werk gaat doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens op deze website je kan je laptop naar maken zoals je wil
http://www.bto.eu/bto-x-book-15cl58.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo,

Waar heb jij je laten vertellen dat dat de eisen zijn van een ICT opleiding? Ik heb een ICT opleiding afgelopen 4 jaar gedaan, waarbij een laptop niet vereist was. Zelfs als je VMware gaat draaien zijn deze specs belachelijk hoog. Een SSD is een luxe, heb het zelf, maar het zal geen eis moeten zijn. Daarnaast is een i5 wel aan te raden. 16GB is enorm overdreven, 8GB zou echt genoeg moeten zijn. Ook vraag ik me af voor welke ICT opleiding je 1GB videokaart nodig hebt. Tenzij je grafisch een opleiding doet lijkt het eerder alsof je wilt gamen in je klas. Dat deed 60% van mijn vorige klas overigens..

Mijn advies is dit:
i3/i5
4-8GB
500GB HDD met eventueel 120GB SSD
Intel HD Graphics

Tenzij je inderdaad wilt gamen. MSI heeft geweldige gaming laptops, veel geheugen, goeie grafische kaarten.

Met vriendelijke groet,

Wesley Schieving